- tor 23 aug 2012, 19:13
En drivlina utvecklas i samarbete mellan automatlådeleverantör och fordonstillverkaren. Jag kan lova att det ligger många timmars kalibrering bakom varje specifik drivlina.
Jag tycker att det är helt solklart att volvo helt enkelt prioriterar bort sportighet till förmån för komfort. Det är inget mer än det som det handlar om.
andreas_lofgren skrev:Det finns nog inget fysiskt som förhindrar en AW låda att växla på ett annat sätt. Den gör ju bara vad den är programmerad att göra. Jag vet inte hur mycket av den programmeringen som går att ändra för själva bilfabrikanten och vad som styrs av växellådstillverkaren.
För mig är det svårt att förstå dock att man valt att göra på det sätt som AW lådan beter sig. Ser inget positivt med det.
En drivlina utvecklas i samarbete mellan automatlådeleverantör och fordonstillverkaren. Jag kan lova att det ligger många timmars kalibrering bakom varje specifik drivlina.
Jag tycker att det är helt solklart att volvo helt enkelt prioriterar bort sportighet till förmån för komfort. Det är inget mer än det som det handlar om.