NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KenZoo
bilen är en c70n T5 2006 miltal ca 11.000mil ,
uppenbart så är det ju skit axlar från fabrik då det bara är upp till 2006 som är drabbade, jag ringde och fråga om detta var någon vanlig reparation hos dom,, men nej det var det inte,, jag som haft otur bara,,,
av stRaend
agusta44 skrev:
KenZoo skrev:De ringde nyss från bilia och gav mig status uppdatering..

bägge drivaxlar skall bytas... :roll:

sikken skit...
11500:- skulle allt landa på

Vad har du för års mod på din bil, och hur långt har den gått??

Någon som vet kriterierna för att få nyttja vagnskadeförsäkringen (har Volvia) är ju fan att behöva lägga 11500:- då det är skit axlar från fabrik.

//MVH

fick hem papper från volvia häromdagen, står bara "Maskinskada 15 000 mil när du köpt din Volvo i svensk Volvohandel".

När jag var uppe för två veckor sedan så snackade han om att om jag haft volvia så skulle dom fixat det (C30 T5 -07 gått 9500 mil) men nu hade jag ju inte det så då var det bara fixa själv.
av agusta44
KenZoo skrev:bilen är en c70n T5 2006 miltal ca 11.000mil ,
uppenbart så är det ju skit axlar från fabrik då det bara är upp till 2006 som är drabbade, jag ringde och fråga om detta var någon vanlig reparation hos dom,, men nej det var det inte,, jag som haft otur bara,,,
stRaend skrev:fick hem papper från volvia häromdagen, står bara "Maskinskada 15 000 mil när du köpt din Volvo i svensk Volvohandel".

När jag var uppe för två veckor sedan så snackade han om att om jag haft volvia så skulle dom fixat det (C30 T5 -07 gått 9500 mil) men nu hade jag ju inte det så då var det bara fixa själv.

Lite kul att dom på Volvo väljer att säga att axlarna inte är någon "vanlig repration" på de tidigare års modellerna,
jag vet flera som bytt sina axlar, nu även jag. :(

Min "tekniker" sa dock att han inte bytt så många axlar men när jag pratade med kundmotagaren så bekräftar han att dom bytt på flera bilar.

"Jag som haft otur bara" Kyss mig där solen inte skiner.... :twisted: Säker inga problem med oljefällan heller, bara otur. ??:-/

Min bil har precis gått 10200 mil så jag missade vagnskadan på 200 mil :evil: Volvia täcker tydligen bara till 10000mil om du INTE köpt bilen av Volvo handlare, och jag köpte bilen inom familjen. ??:-/ Annars gäller 15000 mil precis som du stRaend skrev...
av marbling
Behöver byta på min V50 T5-06 osså.Höger fram tror jag.Men om man vill köpa en beg via Bildelsbasen,passar bara en från just en T5 manuell då?Trodde det var samma axlar på dom flesta V50?
av KenZoo
Jag kontakta bilfirman där jag köpt bilen.

För under garanti tiden så hade jag bilen inne för just oljud/vibrationer från drivaxlar,
bilia kunde inte hitta något fel.
Nu när garantin är slut så hittar dom det förbannade felet..

så jag tror att eftersom jag haft felet under garanti tiden så ska det gå under garanti.

är säljaren omöjlig, ja då blir det ett besök hos ARN ...
av stRaend
marbling skrev:Behöver byta på min V50 T5-06 osså.Höger fram tror jag.Men om man vill köpa en beg via Bildelsbasen,passar bara en från just en T5 manuell då?Trodde det var samma axlar på dom flesta V50?
Jag bytte båda mina på C30'n. Den vänstra kom ifrån en V50 1.8F 5 växlad manuell, och den högra kom också ifrån en V50 5 växlad manuell vet inte motor dock. Så det går nog, kanske är klenare byggda jag vet inte? Som jag skrev tidigare så var jag på bilia och tog reda på originalnumret, och sedan när vi fick loss drivaxeln så stämde det inte överrens för fem öre.. :-)-)
av marbling
Hmm,hittade en på Bildelsbasen för 1,5mån sen.Suttit på en T5 Automat.Betalade med kort,men fick mail dagen efter att dom stoppat bet.Killen i Jönköping påstod att den inte passade min manuell.

Men det kanske bara är Man/Aut som inte passar sinsemellan?Ser ingen skillnad på bilderna på Bildelsbasen iallafall.Trodde att det var samma på typ alla..
av stRaend
KenZoo skrev:och där var man 12,000:- fattigare, men bilen känns jääävligt bra.
tänk på vad du kunnat gjort för dom pengarna innan du gasar lika hårt nästa gång :D haha
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]