KenZoo skrev:bilen är en c70n T5 2006 miltal ca 11.000mil ,
uppenbart så är det ju skit axlar från fabrik då det bara är upp till 2006 som är drabbade, jag ringde och fråga om detta var någon vanlig reparation hos dom,, men nej det var det inte,, jag som haft otur bara,,,
stRaend skrev:fick hem papper från volvia häromdagen, står bara "Maskinskada 15 000 mil när du köpt din Volvo i svensk Volvohandel".
När jag var uppe för två veckor sedan så snackade han om att om jag haft volvia så skulle dom fixat det (C30 T5 -07 gått 9500 mil) men nu hade jag ju inte det så då var det bara fixa själv.
Lite kul att dom på Volvo väljer att säga att axlarna inte är någon "vanlig repration" på de tidigare års modellerna,
jag vet flera som bytt sina axlar, nu även jag. :(
Min "tekniker" sa dock att han inte bytt så många axlar men när jag pratade med kundmotagaren så bekräftar han att dom bytt på flera bilar.
"Jag som haft otur bara" Kyss mig där solen inte skiner.... :twisted: Säker inga problem med oljefällan heller, bara otur. ??:-/
Min bil har precis gått 10200 mil så jag missade vagnskadan på 200 mil :evil: Volvia täcker tydligen bara till 10000mil om du INTE köpt bilen av Volvo handlare, och jag köpte bilen inom familjen. ??:-/ Annars gäller 15000 mil precis som du stRaend skrev...