Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Det finns ju ett mellansegment med rätt bra däck som inte kostar skjortan. För premiummärkena är dyra och man betalar nog en hel del för varumärket.
Användarvisningsbild
av IvanBoring
llesrof skrev:Det finns ju ett mellansegment med rätt bra däck som inte kostar skjortan. För premiummärkena är dyra och man betalar nog en hel del för varumärket.
Visst är det så. Finns ju en hel rad med däck som är bra och som får bra betyg i olika tester. Barum, Fulda, Nexen, Falken, Kumho o.s.v. Kostar inte en förmögenhet, även om dom är lite dyrare än kinadäcken men presterar tillräckligt för att vi vanliga konsumenter ska kunna känna oss trygga när vi är ute och gasar 8)
Användarvisningsbild
av Avuriel
Jag har alltid hållit mig till Continental, Nokian, Goodyear, Michelin. Inget annat kommer någonsin hamna på mina fälgar. Aldrig!
av PTV
Så är det med "delfindäck" dom slingrar sig fram precis som delfinen i havet. :D
Användarvisningsbild
av volvo240äger
Tackar för uppmaningen, men kör alltid Continental. Aldrig svikit mig.
Användarvisningsbild
av ThomasT
folkrace_89 skrev:vilka däck tror ni är bäst?
185/65/15 Falken SN828 T
eller
195/65/15 Kingstar SK10 V
Definitivt Falken i dessa två.

.
Användarvisningsbild
av stooges
Såg tidigare i tråden att någon skrev om Fulda.
Ville bara dela med mig av mina erfarenheter gällande just Fulda.
Lade på 4st på Alfan i våras, sedan dess har 3st av dom separerat. Hur är det möjligt?
Kanske körts lite aktivt :roll: men ändå. Vid lite noga studering av texten så upptäcker jag MADE IN SOUTH AFRICA.
Det är inte bara Kina som kan(eller inte kan).
Användarvisningsbild
av Vojje
Saxat från hemsidan :lol:

Oerhört prisvärda däck från en pålitlig tysk tillverkare. Fuldadäcken är de enda däcken för den smarta köparen.
Tyskt arv och kvalitet
Företaget grundades i den tyska staden Fulda och har tillverkat högkvalitetsdäck sedan 1906. I dag är Fulda ett av de mest populära däckmärkena bland tyska förare. Vi har fokuserat på samma mål under mer än ett århundrade av däckskapande: att kombinera hög kvalitet med högt värde.
Tips få ut ABS givaren fram

Va nog inte fel på givaren ... visar fortfar[…]

Byta tändningslås

Gammal tråd men undrar om det finns nå[…]

V70 2009 DSTC problem!

Förklaring av problem: I helgen lånade […]

Kan man se genomsnittlig el-förbrukning i bil[…]