Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wolverine
Hejsan!

Testade att ta ur stereon i min V40 2.0 -97 häromdagen, och noterade att det sitter två uttag baktill på stereon, har funderat på att stoppa i en dvd-spelare eller liknande i bilen länge nu. Men enligt vad jag kan se är de två uttagen för slutsteg och ett för att koppla in en cd-växlare, stämmer detta?

Och var kan man tänkas få tag i en cd-växlare isåfall?

Sen har jag en fundering kring högtalarna i V40:n, har ju sex stycken i bilen, två i dörrarna, två i instrumentbrädan och två bak i skuffen, vill gärna byta ut de i skuffen eftersom det vore sjysst med lite mer "dunk" bakifrån, hur mycket pallar Volvo`s orginalstereo med? Om jag stoppar i t.ex två 6x9:or, orkar den fortfarande med? Finns det någon som vet vore jag tacksam för alla svar!?

Mvh

Tobbe
av Daddy V40
Tjena.
Tänkte enkelt kolla om det är lätt att lossa stereon ur en V40. Jag fick ett hjärnsläpp när jag köpte en beg. pärla härom veckan. Det satt en teefonhållare på panelen och jag fick spader när den lossnade hela tiden och klippte kablarna. Skräcken var obeskrivlig när stereon dog så jag antar det är ihopkopplad med stereon. Och jag vet inte exakt hur jag lossar stereon.
av christer.d
det stämmer bra med utagen en för cd växlare en gör slutsteg

sen vad den orkar vet jag ej men på min v40
är det 6 högtalare och en baslåda i högra delen i skyffen
jag tycker det är bra ljud

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]