MartinS skrev:Rille67 skrev:Ja min MY10 ska kontrolleras enligt Gooose. Jag tycker f-n det är skandal att inte dom största ÅF (Bilia, Upplands Motor) har koll på detta. Dom bryter uppenbarligen mot Volvos servicepunkter. Helt otroligt.
Det är ju inget märkligt alls. Bilia kör ju stenhårt med "Service för bilar äldre än 6år" där man skippar alla tillägg och byter olja, nollar lampan och stämplar serviceboken, typ. Allt för att få ner priserna och locka kunder till en sämre produkt. Skitdåligt.. Du kan INTE lika på en Biliastämpel, inte ens fakturan, du måste veta vad som skall göras och verifiera att det verkligen gjordes med hjälp av protokollet.
/Martin
För info så är detta inte Bilia unikt med enklare servicar Detta gör Bilias konkurenter oxo tex Bra bil,CMS,Mekanum (Vad det gäller Göteborg)
Övriga Handlare i Sverige har jag ingen aning om hur dom gör men troligen på samma sätt då det är Volvo som lanserar dessa servicar och Volvo ÅF får bara rätta sig i ledet om man vill varar auktoriserad för Volvo
Så om man vill Vara riktigt negativ som det verkar här så får väl mitt råd vara att lämna volvohandeln och vänder till icke Volvoauktoriserade firmor för där får ni allt rätt utfört Eller hur ?:-/
Svårare än så här är det inte
Ursäkta urspårningen från ämnet men så blir det ibland....
//Goose