- tor 16 aug 2012, 08:55
1. Instant Traction = Oljud och Vibrartioner = Sämre komfort
2. Utan Instant Tracktion = Dåligt grepp och massa slirande, bilen är inte alls lika stabil på halka = Sämre komfort.
Jag har provat båda två. På Gen 4 kunde man få både bra grepp, vibrationsfritt och stabilitet i halka = Bättre komfort.
Oavsett vilken mjukvara jag laddar så hade Gen4 mycket bättre komfort.
7 års körande med Volvo "Instant Traction" AWD har gjort mig bortskämd med att bilen går 100% stabilt utan märkbart hjulspinn när man paserar hala fläckar, sätter jag mig min MY13 och kör samma ställen hinner det slira till ordentlig innan systemt hinner reagera.
Man kommer upp för backen i alla fall, visst, men det känns varken preimum eller komfortabelt när man vant sig med annat.
Amli skrev:Att just din bil är sämre i komfort enligt dig är ju för att du själv valt att försämra den på just denna punkt. Det gäller ju inte gen 5 generellt.Håller inte med om vad komfort är, det finns ju 2 mjukvaror till Gen5
1. Instant Traction = Oljud och Vibrartioner = Sämre komfort
2. Utan Instant Tracktion = Dåligt grepp och massa slirande, bilen är inte alls lika stabil på halka = Sämre komfort.
Jag har provat båda två. På Gen 4 kunde man få både bra grepp, vibrationsfritt och stabilitet i halka = Bättre komfort.
Oavsett vilken mjukvara jag laddar så hade Gen4 mycket bättre komfort.
7 års körande med Volvo "Instant Traction" AWD har gjort mig bortskämd med att bilen går 100% stabilt utan märkbart hjulspinn när man paserar hala fläckar, sätter jag mig min MY13 och kör samma ställen hinner det slira till ordentlig innan systemt hinner reagera.
Man kommer upp för backen i alla fall, visst, men det känns varken preimum eller komfortabelt när man vant sig med annat.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.