- ons 15 aug 2012, 17:47
Hej!
enligt rubrik lyser lambda lampan/motormiljölampan i min bil.
idag, 15/8, efter att ha tankat så noterar jag att den lyser. har efter några mil konstaterat att
prestandan kvarstår i bilen, likaså bränsleförbrukningen. ingen konstig gång i motorn eller knepiga ljud.
öppet luftfilter är det enda som är modifierat kring motor ifall de nu ska ifrågasättas.
ÄR det någon som har på känn vad det kan vara eller har tips på vart jag börjar?
(felkods läsandet där såg en aning avancerat ut för min del men)
alla tips & hjälp mottages gärna då jag ska göra drygt 150 mil på vägarna nästa vecka
å de känns aningen bättre om inte lampan lyser eller åtminstone vad felet är :)
tack på förhand / micke
enligt rubrik lyser lambda lampan/motormiljölampan i min bil.
idag, 15/8, efter att ha tankat så noterar jag att den lyser. har efter några mil konstaterat att
prestandan kvarstår i bilen, likaså bränsleförbrukningen. ingen konstig gång i motorn eller knepiga ljud.
öppet luftfilter är det enda som är modifierat kring motor ifall de nu ska ifrågasättas.
ÄR det någon som har på känn vad det kan vara eller har tips på vart jag börjar?
(felkods läsandet där såg en aning avancerat ut för min del men)
alla tips & hjälp mottages gärna då jag ska göra drygt 150 mil på vägarna nästa vecka
å de känns aningen bättre om inte lampan lyser eller åtminstone vad felet är :)
tack på förhand / micke
850 Turbo -94, jämtlandskörd sen ny, manuell, original, 4 ägare, osliten, precis som en bil ska vara. Volvo for president!
- By bengtmat