Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikfromtheisland
Finns det någon risk med att sätta in 100W lampor i helljusen. Behöver man någon typ av relä eller är det bara att köra??? Har en V70 -99, h7 lamapor...
av jbl
Visst är det en risk att dina reflektorer tar stryk. Vet ej ledningsarean samt reläets kapacitet men tror inte Volvo har dimentionerat för 100watts lampor.
av Frigge
På helljuset är risken liten, man står ju sällan still med helljusen på men visst, risken finns att dom mattas ner. Hade det själv på min 850 -97 i flera år utan nermattning och bekymmer.
av Larzan
Reflektorerna tar stryk snabbt. Blir som en grå hinna på dom efter ett tag. Har testat. Lyste kanonfint i början, men gör inte om det. Blev lite dyrt att byta till nya.
av aTommyC
Lurer på om mine har tatt skade...

Noen som har prøvd å polere opp reflektorene?
av brink
har 100w i extraljusen på farsans xc70 och dom fungerar kanon, lyser upp vägen som dagsljus,:) det är enda problemet att reflektorn kan ta skada, men det går nog bra om du har rätt x-ljus,
av matzen10
aTommyC skrev:Lurer på om mine har tatt skade...

Noen som har prøvd å polere opp reflektorene?
Man kan prova med Autosol.

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Karlsa
Hej!

Inga som helst problem med 100 Wattare. Har alltid kört med de, och då vill man inte nå mindre iallafall.
Har Bosch Big Knick och som sagt inga som helst problem me de :lol:

Autosol?? Hur ska du komma åt?? Men det kanske går, lycka till.

Ha de!
Nivomat

Jag har en liggandes i fullt fungerande skick. Sak[…]

Tack för svar Funk Jag har laddat ned appen[…]

Elpriset

Oklart hur det skulle delas ut, räknas det pe[…]

Bromsbelägg byte

Tjena, nu har jag gett mig på att byta broms[…]