Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Motorlampan lyser men jag upplever inte någonting som är fel. Den förbrukar inte mer bränsle än vad som är rekommenderat snarare tvärt om. Avgasreningen enligt Bilprovningen är utan anmärkning. Däremot tänds inte servicelampan när det är dags för service!
Hur bär man sig åt att få motorlampan släckt utan att det skall kosta en förmögenhet på någon märkesverkstad och hur tänder man servicelampan!
av jbl
Du har ju ett fel registrerat och måste läsa av felkoden. Kan hända att det räcker med att släcka den.

Men det görs på verkstad eller av nån som har ett instrument för detta.

Varför din service lampa inte tänds har jag inget svar på.
av mollan
Jag hadde samma problem med min V70-99, motorlampan tändes utan synbar anledning. Jag åkte till volvo som kollade felkoden och i mitt fall var det nåt med katalysatorverkan, dom släckte lampan och sa att det bara var att köra och se om det hände igen. Bilen gick hela tiden hur bra som helst.
Nästa gång det hände så kopplade jag ur batteriet i uppskattningsvis 1/2 timme och sedan var laqmpan släckt, nu har jag kört i snart ett år utan att den tänds igen.
Användarvisningsbild
av Bromsklotsen
Det fungerade att släcka motorlampan och så får jag väl vänta och se tills nästa 1000-mil om servicelampan tänds eller inte.

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]