- fre 10 aug 2012, 12:42
Bara skruva upp och löda om pissenkelt:)
Garanterar till 85% att det ör felet lycka till;)
volvorullar skrev:knappen till ac är känslig på den modellen av styrenhet, lödningarna släpper.Perc skrev:Lämna den till en AC-firma. Antingen behöver det bara fyllas på, eller så är det faktiskt en läcka som måste lagas först. Det ser man först när man provtryckt och läcksökt.Det är en bra idé men vill gärna utesluta allt jag kan utesluta själv först innan jag tar det steget
Det kan givetvis vara elfel också, men jag skulle börja med att provtrycka. AC-gasen är inget som förbrukas, men slangar svettas och kopplingar läcker och på en 14 år gammal bil är det fullt naturligt att det inte är hundra procent tätt längre trots att provtryckning visar att det är OK.
Candypig skrev:Har du inget Auto-läge låter det som du har manuell AC, snöflinge knappen lyser blått men den lyser knappt synligt, håll handen för så ser du knappt att den lyser.När jag öppnar huven o slår på acn i kupén så låter eller händer ingenting märkbart, kollade bakom grillen och det såg inte kladdigt ut.
Öppna huven och slå på ac-n, då kan du ju se om kompressorn slår till, ett vanligt fel är att kondensorn gått läck, har precis gjort det på min nu och ska byta till helgen hoppas jag, ta bort grillen och kolla på kondensorn/kylaren närmast bakom, den ska inte vara "kladdig" eller mörk som efter läckage. Men det kan ju vara nåt annat fel oxå. :???:
Såhär ser min panel ut
Kan man kolla om kompressorn är trasig på nåt sätt, koppla ström direkt till den från batteriet o se om den går igång eller så?
Bara skruva upp och löda om pissenkelt:)
Garanterar till 85% att det ör felet lycka till;)

- By Vulkan7