Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Pxu
White skrev:Det är ju illa nog att priserna far i höjden, men vad än värre är... reservdelar hos Volvo har ju börjat utgå INNAN bilarna ens är 10år
gamla!? :shock: Fick erfara detta när jag skulle köpa reservdelar till vår då 9år gamla 945 -98. Nu när den är 14år gammal börjar det
bli rena katastrofen så många reservdelar som utgått. :( Vad hände med att Volvo skulle hålla reservdelar i minst 20år... :roll:

Nu har ju egentligen detta inget att göra med rerservdelspriser, men det är ju än värre när delarna inte ens finns att få tag på!
Hmm får man fråga vilka delar du råkat ut för? Vi kanske skulle göra en lista över svåra delar så man vet vad att hålla utkik efter när man går på skroten? Själv har jag råkat ut för stötfångarfästen bak, nån rutlist, plasten runt öppningsspaken i förardörren.
av rd350
Har nog nämt det förut, men när man får slängt i ansiktet att delen "utgått" ska man ifrågasätt om reservdelsnisse har rätt för sig! En hel del går över till classic parts när Volvo slutat lagerföra. Att Volvos reservdelspriser gått stadigt uppåt de sista åren är fakta, snart lika dyra som DkW! (Audi..)
Användarvisningsbild
av White
Pxu: Oj! Det är otaligt med reservdelar vid detta laget. Minns långt ifrån alla efter snart fem års renoverande av bilen, men det har
varit en jäkla massa som varit utgångna i alla fall.

rd350: Jag brukar alltid be dom kolla alla tänkbara lagerlistor för att vara säker. Dom på Volvo ser ju även vad GCP har.
nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]

Sitter i lastutrymmet bak, här är en vi[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]