Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av smgd
Som jag antar att ni flesta vet så kommer 740n med en "huvudnyckel" och en "slavnyckel".
Min huvudnyckel är borta sedan en tid tillbaka, och slavnyckeln går inte ens att få in i bakluckan, tanklocket eller handsfacket..
Det jag undrar är om det bara är själva "nyckelämnet" som skilljer mellan huvud och slavnyckel?
Alltså räcker det bara att hitta ett nyckelämne som passar i resterande lås och kopiera efter slavnyckeln?

//SMGD
av Amarace
Jepp, det är tjockleken på nyckeln som skiljer. Huvudnyckeln är smalare och passar i alla lås, användarnyckeln är bredare.
Men tanklocket? Där är det en separat nyckel, antagligen av Wasotyp (men om det är Volvos lock så är nyckeln omärkt istället för Wasomärkt)
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
Åk in till volvo med din garagenyckel så gör de en ny huvudnyckel åt dig. Nyckeln har en 10 siffrigkod i fyra steg inge så svår att kopiera
Användarvisningsbild
av dalle76
lånar tråden lite har en 945a 98a fick endast me en nyckel och en fjärrkontroll .Enklase och bästa settet att ficksa reserver tips mottages tacksamt.Ps vet ej om jag har huvudnyckeln (hur vet jag det?)ds.
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
Det är immobilizer i din bil huvudnyckeln är grå/svart medans garagenyckeln är helsvart volvo tar ca 1000:- för ny nyckel och proggramering
av smgd
Tungviktarn skrev:Åk in till volvo med din garagenyckel så gör de en ny huvudnyckel åt dig. Nyckeln har en 10 siffrigkod i fyra steg inge så svår att kopiera
Vad tror du att det kan kosta då?

//SMGD
Volvo s60 2005 Låg oljenivå

Oljenivågivare som är trasig är en[…]

bakluckan går inte öppna v70 -13

Jag var lite otydlig - jag har gjort likt klippet […]

Volvo car UX

HK i min bil

Bilen tappar inte kompression av att bärgas, […]