Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Frigge
Mo skrev:jahaja, Jag trodde att detta forum var för allmänna privatpersoner som kunde diskutera vad de än ville utan att Volvo-anställda lägger sig i.
Det var sista inlägget från mig och en sak vill jag bara påpeka till andra som läser denna, kolla priset innan verkstadsbesök, bil inköp eller något annat ärende när ni besöker Volvo Haga Norra. Man kan spara många tusenlappar, det kan jag garantera!

Ja, alltså, vad förväntar man sig egentligen. Du har ju beställt en tjänst av ett Företag o så tar du inte i beräkning att det kostar :roll: .
Hur många tjänsteföretag gör saker gratis :roll: .
Tar man upp en sån sak till diskussion så får man faktiskt räkna med mothugg. Inte verkar du stå upp för det du säger heller :roll:
Användarvisningsbild
av greeeken
Jag håller med att den verkstan är värdelös, galna priser har dom
hallå 800 bara för att kolla på bilen,snart tar dom betalt bara för att du frågar.
Snälla vakna upp 800 är bra mkt pengar för att bara KOLLA på bilen.
Ja kommer aldrig ALDRIG mer lämna in bilen i haga norra.
Tycker dom gör DÅLIGT jobb plus att dom tar bra mkt betalt.
Sen vad en dator kostar att köpa eller ha den på leasing för 3400 i månaden, ja det tjänar dom in på 30 minuter.

Finns många verkstäder som kollar på bilen gratis.

Självklart får man mothugg här, det är ju bara normalt o så ska det vara, alla kan inte tycka o tänka likadant.

O ni som undrar , JA jag har haft massor av s60 bilar
av Frigge
greeeken skrev:Jag håller med att den verkstan är värdelös, galna priser har dom
hallå 800 bara för att kolla på bilen,snart tar dom betalt bara för att du frågar.
Sen vad en dator kostar att köpa eller ha den på leasing för 3400 i månaden, ja det tjänar dom in på 30 minuter.

Självklart får man mothugg här, det är ju bara normalt o så ska det vara, alla kan inte tycka o tänka likadant.

Det är väl klart det kostar att lämna in bilen :roll: .
Man kan ju inte lämna in den för att få reda på vad felet är och sen åka hem o laga den utan att det kostat en krona,finns väl inget företag som jobbar så :roll: Du kan ju knappast gå till tandläkaren o få en undersökning gratis,eller till Läkaren.
Användarvisningsbild
av CarMan
Mo skrev:Den här verkstan är jätte dålig!
Dom vill alltså ha 800 kr. för att kolla på bilen, (bara för att se om det är något fel) när andra volvo verkstäder gör det gratis.

Någon annan som har något dåligt att säga om dom?
800 för att kolla om det är fel på bilen.
märkar du själv inget fel på bilen så "ge fan i o lämna in den" o visps så behöver du inte betala nån ett enda öre.

jag förstod inte frågan tror jag..
Användarvisningsbild
av Jensen
Greeeeken:
Skulle vara kul att få veta vad du jobbar med???
Användarvisningsbild
av CarMan
greeeken skrev:Jag håller med att den verkstan är värdelös, galna priser har dom

dom tar väll vilket pris dom vill.
du väljer vilken verksta du vill.
inget att brusa upp sig för

sen är det halt omöjligt för oss här at veta om 800:- är ett högt eller lågt pris.
det är ju ganska ospecifeserad vad han ska få gjort för dom där 800:-
av tobbjo
Ok.
Haga norra har höga priser.
Sen väljer man självklart vart man gör servicen, själv har jag inte goda erfarenheter av just Haga norra.
Den erfarenheten beror ju oxå på vem man hamnar hos på bilia. Killen jag hamnade hos upplevde jag sket fullständigt i mig. Jag gör inte min service eller felsökning där längre.

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]

Det är för att ingen använder de[…]