Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av alle_nilsson
Idag dog min V40, 98:a. Den tänder och går igång en sekund och stannar sedan...lutar att bensinpump. Det är nog en kostsam historia va?

Vad går det byte av bensinpumpen på hos en volvoverkstad?

Mvh Alex
av jbl
Pumpen kostar en del tror det är en 1800kr sen tillkommer jobbet som skiljer beroende på var i landet du bor.

Det är inte helt ovanligt med byte av pumpen vad jag har läst mig till.

Hur har du konstaterat att det är pumpen.
av Kojje
Det är inga problem att ta reda på om det är pumpen den hörs tydligt om du sitter i bilen med dörren öppen och slår på tändningen sitter på undersidan baktill lyssna där.Inte vanligt men heller inte helt ovanligt att pumpen krånglar vet en kille som körde med en gummislägga i bilen i över ett år starta den inte la han sig under och gav den en smäll så gick den ett tag igen till slut bytte han dock pumpen. så du kan ju tetsa att knacka på den om du vill vinna lite tid då den kostar några kronor.
Användarvisningsbild
av MartinS
Ehh, pumpen sitter i tanken, som du når om du lyfter på baksätet. Vaddå under bilen?

/Martin
av linda
Hej !

Jag hade stora problem med att min v.40 2,0 t stannade helt plötsligt. Från och till hade vi detta problem. Det slutade med att vi bytte bränselpump. Köpte en på skroten för 700 kr och åkte till en autoverkstad. De tog 500 kr för jobbet....

Mkt billigare alternativ än att lämna till volvoverkstäder.
Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]

Renoverad differential till Volvo AWD. Passar f&o[…]

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]