Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av MattiasD
Jag tänkter direkt på en hybrid. Frågan är vad du har för budget? En hybrid vittnar om framtiden och är en bra reklampelare för företaget. Kanske en Opel Ampera? Toyota Yaris eller Auris finns både också i Hybrid och är mindre och billigagre än Opeln.
av Lövet
Om inte en 118d passar ekonomiavdelningen så lär nog inte en 440.000kr Opel med katastrofalt andrahandsvärde göra det så mycket bättre :wink:

Mini Cooper tror jag funkar bäst som reklampelare. En Skoda eller V40 är det ingen som tittar efter.
av Lövet
CR-Z är ju ett grymt tips om man vill att bilen ska synas. Ser inte ut som någonting annat.
av MattiasD
Mabuse skrev:Finns inte Mitsubishi Colt med etanolmotor?
Jag tror etanolmotorn försvunnit på Colt. Annars finns Renault Clio med etanol. Det är faktsikt rätt så tunt med etanol i småbilar. Det finns faktiskt fler småbilar med hybrid/el än vad det finns etanol. Trots att en liten bil med etanol troligen är bättre för miljön, men framför allt mycket billigare att äga. Alla dessa hybridbilar går ju fortfarande på fossilt bränsle. Det är ju samma sak med att dieselmotor som fördyrar bilarna. Men det är väl bara att tacka våra motorjournalister som ordnat att vi fått dyrare och sämre miljöbilar.
av Rådlös
Dacia, som är någon sorts bakgårds- lågpris- fattig kusin till Renault har en handfull etanolmodeller. En av dom kostar t.o.m under 100 000 kr ny.
Kolla här: http://www.miljofordon.se/fordon?fuel=3 ... B6k+fordon
Kvalitét etc. etc. uttalar jag mig dock inte om, för jag vet inget om det. Men eftersom dom säljs genom Renault, så blir det ju Volvo (Bilia?) som säljer. Det betyder inte automatiskt att bilen är bra, men service finns på flera ställen i alla fall. Och även en Rolls Royce utan service är ju inget att ha. :roll:
Listan i länken innehåller ju dock fler fabrikat och modeller att välja på. Frågan är om dom skall räknas som "småbil" eller inte. Bilarna i listan säljs i Sverige.
Focus?
av Droopy
Fins ju många små "fräcka" miljöbilar idag, Peugeot 107, Skoda Fabia, Cooper Mini, Fiat 500 osv, en reklampelare ska ju sticka ut lite så mitt val faller på Fiat 500 el Cooper mini. V40 osv är/kommer bli dussinbilar

Prova googla volvo 9474082. Verkar finnas i lager […]

Bensinpump till B27A 1978?

Nu kan jag inte speciellt mycket om just denna mot[…]

Personligen skulle jag ha bytt låsmekanismen[…]

Ser bar ut men dom är i vägen när d[…]