PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av stooges
Ville bara meddela att man har blivit med Amazon igen efter många års frånvaro. En 2dörrars -66:a.
Blir väl att börja under hösten med renoveringen. Har ingen brådska direkt, bara gött att ha den hemma. "Ser den som en flerårsplan".
Karossen i hyggligt skick, värre med inredning och golv så det blir att damma av migen igen.
MVH P.
Användarvisningsbild
av V40sport
Lycka till med bilen.

Jag har fantastiska minnen av en röd 122s från just 1966. Salig far ägde en sådan när jag var liten.
"Fastspänd" mitt i baksätet i dåtidens mest avancerade bilbarnstol, med egen plastratt, njöt jag i fulla drag under fullgasaccellerationerna.
Tyvärr drabbades denna bil av rost samt ett återkommande fel på förgasarnas spjällaxlar. Knepigt, eftersom den bara var ett par år gammal.

Hur som helst fick insugsrytet från sportmotorn mig att för evigt förälska mig i prestandamaskinerna från Hisingen.
Det är ren musik i mina öron.

Hoppas det blir mycket bilder från din renovering.
:-)-)
av rd350
Satt också i en sådan stol med plastratt i baksätet på Amazonen....blev också "fast" och Amazonen står kvar i garaget!
Användarvisningsbild
av stooges
Vilka goa minnen ni har då! :D
Själv växte man upp i Ford Anglia och senare Vauxall Viva som ersattes av en gul Passat med grön inredning och dimmljus. :oops:
Och där var det inte tal om gott insugsryt kan jag lova. 8)
Användarvisningsbild
av volvoboi242
Bilnörden skrev:Är så avundsjuk på er som kan skaffa er sådana "bäste gå bort bilar". Skulle oxå vilja ha lite Volvo historia hemma (räknar inte 740:n trots snart 30 år)
Instämmer :) Alltid trevligt med Volvo historia. När man inte har råd med bilar får man kompensera med böcker om Volvo's historia.
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]