- fre 27 jul 2012, 01:23
Med en blandning av förtjusning och skräck, glädje och ångest undra ja vad jag gett mig in på.Är en inbiten saaboit med gammla 900 som favvobil i många år och frugan kör med glädje sin 9000 a50. Jag känner till bristerna och har vana att skruva i dom. Så blev jag då igår erbjuden att köpa en v70 awd 2.0t med 225 kusar till ett bra pris, me då jag inte känner mig så kunnig om denna främmande bil som man bara hört ska rasa man tittar fel på den, hittar jag mycket possitiva saker om den då jag börjar googla.
viscokoppling
vinkelväxel
regelbundna oljebyten
och
jämnslitna däck är nya ämnen som läses in snabbt.
och säljaren överöses med frågor från mig, rädd som man är för otrevliga övraskningar som man vet man ändå kommer råka ut för hur noga man än kan vara...
viscokopplingen- nybytt
vinkelväxel -nyrenoverad.
bytta dämpare 2009, till om möjligt ännu sämre ( 1150 kr st visar kvittot)
2011 nedslag på dämpare. bra dämparbyte ..... ny dämpare måste fixas 1500 kr
kamrem bytt, ( skovelhjulet i vattenpumpen hade lossnat) hur går sånt till?
ojämnslitna sommardäck, 2 st utslitna helt, vintersula lider av ett punka. usha dyrt redan nu. minst 2000 för åretrunt däck.
servo oljan borta, tom behållare- var är läckaget, styrväxel 3100 kr beggagnad....
och sen hör jag en dålig drivknut.....
skulle jag avstått, eller gjorde jag rätt som köpte.
vad fick jag betala? gissa så ska jag berätta .
kommer jag bli nöjd med dennabil eftr att ha kört bara saab, tyckte den kändes väldigt bra på vägen och skön att köra på en lilla provtur som blev.
avstlld obes.
a
viscokoppling
vinkelväxel
regelbundna oljebyten
och
jämnslitna däck är nya ämnen som läses in snabbt.
och säljaren överöses med frågor från mig, rädd som man är för otrevliga övraskningar som man vet man ändå kommer råka ut för hur noga man än kan vara...
viscokopplingen- nybytt
vinkelväxel -nyrenoverad.
bytta dämpare 2009, till om möjligt ännu sämre ( 1150 kr st visar kvittot)
2011 nedslag på dämpare. bra dämparbyte ..... ny dämpare måste fixas 1500 kr
kamrem bytt, ( skovelhjulet i vattenpumpen hade lossnat) hur går sånt till?
ojämnslitna sommardäck, 2 st utslitna helt, vintersula lider av ett punka. usha dyrt redan nu. minst 2000 för åretrunt däck.
servo oljan borta, tom behållare- var är läckaget, styrväxel 3100 kr beggagnad....
och sen hör jag en dålig drivknut.....
skulle jag avstått, eller gjorde jag rätt som köpte.
vad fick jag betala? gissa så ska jag berätta .
kommer jag bli nöjd med dennabil eftr att ha kört bara saab, tyckte den kändes väldigt bra på vägen och skön att köra på en lilla provtur som blev.
avstlld obes.
a
- By III