Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Mo
Den här verkstan är jätte dålig!
Dom vill alltså ha 800 kr. för att kolla på bilen, (bara för att se om det är något fel) när andra volvo verkstäder gör det gratis.

Någon annan som har något dåligt att säga om dom?
av Addekarlsson
*flyttar till bättre passande forum, då detta inte är modellspecifikt*

Sen tycker jag att det är inte alls nått onormalt med det? Varför ska dom göra en koll på din bil gratis? På detta sätt får dom inte in pengar till löner, lokalkostnader, verktyg mm. Självklart kostar det att få bilen kollad, det säger ju iaf mitt sunda förnuft.

Sen att andra verkstäder gör det gratis, det är bara en vänlig gest från deras sida.

Mvh/ Adde
av EvilEd
Mo skrev:Den här verkstan är jätte dålig!
Dom vill alltså ha 800 kr. för att kolla på bilen, (bara för att se om det är något fel) när andra volvo verkstäder gör det gratis.

Någon annan som har något dåligt att säga om dom?
Jobbar du gratis? ;)
av CANBus
vilken annan Volvobilverkstad felsöker gratis??

..He he av alla inlägg jag läst genom åren så tar denna priset!..
av Mo
jahaja, Jag trodde att detta forum var för allmänna privatpersoner som kunde diskutera vad de än ville utan att Volvo-anställda lägger sig i.
Det var sista inlägget från mig och en sak vill jag bara påpeka till andra som läser denna, kolla priset innan verkstadsbesök, bil inköp eller något annat ärende när ni besöker Volvo Haga Norra. Man kan spara många tusenlappar, det kan jag garantera!
av jbl
Självklart måste dom ta betalt för sina tjänster. Hur skulle dom annars gå runt.

Ibland händer det att man kan få vissa tjänster gratis om man är en trogen och känd kund. Det har faktiskt hänt mig hos Upplandsmotor i Uppsala när dom har tittat på oljeläckage på min bil.
av TerSve
Undrar vad datorn kostar för verkstaden. Våran dator på lastbilsverkstaden kostar ca 3400:-/månad i leasing.
av Dicer
Mo, tycker inte du ska sluta skriva i forumen bara för du fick mothugg.
Ibland tar de betalt, ibland inte.

Själv fick jag en felsökning och hjulinställning utan nån som helst kostnad av lokala volvofirman. Hur det gick till vete sjutton....men jag är nöjd.

Jämför flera verkstäder, det kostar inte många ören att ringa runt lite och höra sig för. Det har du igen.
av Addekarlsson
Kan bara tala för mig själv, och jag skrev precis vad jag tänkte och tyckte om detta rena klagomål på en firma som agerar helt normalt genom att ta en summa pengar av dig för att kontrollera din bil, som du trots allt ger dom i uppdrag att göra. Jag för min del jobbar inte gratis åt min chef, utan ska jag göra nått, då ska jag ha lön oxå. Det är exakt samma sak.

Vill man inte betala för en översyn av bilen, gör den själv eller åk till en annan verkstad som inte tar betalt. Räkna på bensinkostnader, om det är en bit att åka. Räkna även med ledighet från jobbet (om man inte får åka iväg en sväng utan löneavdrag eller på en lördag). Ja, nu ska jag itne vara sån, men du förstår säkert vad jag menar. :wink:
Inte alltid gratis är gott, även om gratis oftast är gott.

Sen vet jag inte vem/vilka du syftar på, men mitt arbete har absolut ingenting med bilar att göra. Jag jobbar med bokföring i 4 företag, och inget av företagen är på nått sätt bilvkerstad.

Mvh/ Adde
av S60AWD2.5T
Han kom, han skrev, han försvann och inget kostade det.
Forum är ju fantastiska.

Lycka till med bilen Mo! 8)

Om man skulle behålla sin XC70 som dragbil […]

Har iaf själv en Ryobi som funkar dunder, d[…]

Tja, först och främst grått, silve[…]

Har läst lite om era oljebyte bekymmer. Verka[…]