- tis 24 jul 2012, 03:09
Dyr service vid 9000 mil pga ventiljustering
I övrigt korrekt, kör man 1500 mil/år el mindre blir det inte dyare att serva en 2,5FT än en vanlig.
sen kan jag tycka att marknadens etanolskräck är överdriven - kolla MRF-listan så är etanolbilar alltid billigare än motsvarande bensin - samma med bilpriser.se. För 2,5FT har jag inte hört om nån normalbilist som fått problem
PH
hollan skrev:etanolproblem? inte på 2,5ft 2,0f kanske men det är inte vanligt längre där heller volvo verkar ha fått bukt med vandrande tomgång på 2.0f nuTaxi Stockholm rapporterar problem med långmilade FT - många har fått motorer och toppar utbytta.
dyr service på 2,5ft kör du under 2000mil om året blir den billigare än övriga bensin och diesel pga att oljebytet på 1500mil räknas som en årsservice och kör man mer än 3000mil så är det fortfarande diesel som gäller
en nackdel till med t6 är dyr skatt den ligger i diesel klass på skatten
Dyr service vid 9000 mil pga ventiljustering
I övrigt korrekt, kör man 1500 mil/år el mindre blir det inte dyare att serva en 2,5FT än en vanlig.
sen kan jag tycka att marknadens etanolskräck är överdriven - kolla MRF-listan så är etanolbilar alltid billigare än motsvarande bensin - samma med bilpriser.se. För 2,5FT har jag inte hört om nån normalbilist som fått problem
PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24