AndersS skrev:Just i detta nu håller motorn på att plockas ihop igen på Volvo i Granada. Vi har fått kämpa hårt för att övertyga mekanikern om att felet inte berodde på att alla kolvringar gått sönder samtidigt efter 24000 mil. De är fortfarande övertygade om att motorn måste bytas. Stärkta av alla samstämmiga åsikter i denna tråd har vi dock bett dem att sätta ihop den igen. Jag vill se deras miner när vi åker därifrån imorgon.Vad hände?
Måtte vi bara ha rätt... Annars är vi 10000 fattigare och fortfarande utan bil ;)
Tack för alla inlägg med tips! Vi återkommer när vi får se slutet på denna historia!
PS: Kompressionsprov kan inte göras utan kamaxlar. Detta då ventilerna måste öppnas för att kunna bygga tryck. Vid kontakt med Volvo i Sverige fick vi först uppgiften att det skulle fungera, men de ändrade sig sedan. Om man tänker efter så är det ju logiskt att det inte går. Det är dock inte någon risk för ventiler och sådant.
/Anders