- tis 17 jul 2012, 09:17
Jag har kört många landsvägsmil i Audi A4 och jag föredrar klart sportchassit. Jag tycker det "sätter sig" när man kommer upp i fart. Ligger riktigt bra på vägen på lands- och motorväg. Men det beror oxå mycket på vart, rent geografiskt, bilen kommer att rulla mest. Norra Sverige med sina sämre vägar m.m är inte en A4 med sportchassi att föredra. Som jag kört Sthlm-Köpenham-Göteborg, helt klart A4.
När det gäller valet V60 vs A4 brukar jag i regel föredra A4 då jag anser att det är en grymt bra bil i de allra flesta avseenden, men då är det med Quattro. En A4 utan Quattro blir inte alls samma sak i mina ögon. Det är stor skillnad i körkänsla dessa två emellan. Så mellan de alternativen TS står och väljer mellan skulle jag nog valt en bättre utrustad V60.
När det gäller valet V60 vs A4 brukar jag i regel föredra A4 då jag anser att det är en grymt bra bil i de allra flesta avseenden, men då är det med Quattro. En A4 utan Quattro blir inte alls samma sak i mina ögon. Det är stor skillnad i körkänsla dessa två emellan. Så mellan de alternativen TS står och väljer mellan skulle jag nog valt en bättre utrustad V60.