Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av I.H.P
Hej.
Jag tycker att mycket hänger på vad man har för plan med sitt bilägande.
Ska man sälja bilen inom en snar framtid, välj det billigaste, man får aldrig igen pengarna på Volvo "original" slitdelar, jag skulle inte värdera upp en bil vid ett köp på det kriteriet iaf.
Dessutom så är ju många "pirat" delar OEM tex Monroe stötdämpare, Mann filter, Bosch etc.
Ska man däremot behålla bilen bör man välja delar man känner förtroende för.

//Björn
Användarvisningsbild
av Caffis
Lesjöfors gör fjädrarna till biltema Oljan kommer från statoil Så många delar till våra bilar tillverkas fortfarande i Sverige En kamrat och jag har kört i 15år med biltemas prylar Olja Bromsar Visst har det hänt att man har fått en dålig bit men det var bara att byta ut den inga problem Men syr leder osv är bara orginal bitar där för att dom håller längst, Alltså lite dyrare men håller dubbelt upp
av ravestream
Caffis skrev:Lesjöfors gör fjädrarna till biltema Oljan kommer från statoil Så många delar till våra bilar tillverkas fortfarande i Sverige En kamrat och jag har kört i 15år med biltemas prylar Olja Bromsar Visst har det hänt att man har fått en dålig bit men det var bara att byta ut den inga problem Men syr leder osv är bara orginal bitar där för att dom håller längst, Alltså lite dyrare men håller dubbelt upp

Håller inte med hela vägen här, stabilisator staget till v70 (gamla) är lika dåligt var du än köper det. Du får byta lika ofta vare sig du köper volvos original eller biltema.
skillnaden är att du kan köpa 3 st på biltema till samma pris som ett på Volvo.
Min åsikt är att man oftast får valuta för pengarna på Biltema och som sagt, är det fel på något har jag alltid fått byta. Jag köper i och för sig en hel del på Volvo också men då är det oftast sånt som inte finns ute hos dom billiga. Lite utanför trådens område skulle jag även vilja inflika att när det gäller verktyg är Biltema suveräna med sin serie av kvalitetsverktyg med 10 års garanti, jag köper nästan alla mina verktyg där.

Mvh GK

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]