- ons 10 okt 2007, 19:40
#139530
Hej.
Jag tycker att mycket hänger på vad man har för plan med sitt bilägande.
Ska man sälja bilen inom en snar framtid, välj det billigaste, man får aldrig igen pengarna på Volvo "original" slitdelar, jag skulle inte värdera upp en bil vid ett köp på det kriteriet iaf.
Dessutom så är ju många "pirat" delar OEM tex Monroe stötdämpare, Mann filter, Bosch etc.
Ska man däremot behålla bilen bör man välja delar man känner förtroende för.
//Björn
Jag tycker att mycket hänger på vad man har för plan med sitt bilägande.
Ska man sälja bilen inom en snar framtid, välj det billigaste, man får aldrig igen pengarna på Volvo "original" slitdelar, jag skulle inte värdera upp en bil vid ett köp på det kriteriet iaf.
Dessutom så är ju många "pirat" delar OEM tex Monroe stötdämpare, Mann filter, Bosch etc.
Ska man däremot behålla bilen bör man välja delar man känner förtroende för.
//Björn
244 GL -80 B21A M46 *R.I.P*
245 GL -81 B23A M46 *R.I.P*
245 GL -87 B230K M46 *R.I.P*
965 -92 B6304S AW30/43 *R.I.P*
V90 -98 B6304S AW30/40
Chevrolet Chevelle Malibu Cab -70 350CUI TH400
Plymouth Fury III Cab -70 318CUI TF904
245 GL -81 B23A M46 *R.I.P*
245 GL -87 B230K M46 *R.I.P*
965 -92 B6304S AW30/43 *R.I.P*
V90 -98 B6304S AW30/40
Chevrolet Chevelle Malibu Cab -70 350CUI TH400
Plymouth Fury III Cab -70 318CUI TF904