- ons 28 mar 2012, 18:00
#632354
Med tanke på att spridarna bottnar vid 170hk ungefär med vettig dc, att inget görs åt luftflödet in i motorn, inget görs för att öka bränsletillförseln och tändläget inte förändrats så återstår i princip bara 2 scenarion: allt är påhittat eller så har man kört ett väldigt lätt pull i bänken med fördelaktiga inställningar och fått ut massor av effekt som bara existerar på pappret. Dock är det senare alternativet väldigt tveksamt då det brukar kunna vara svårt att få ut mer än 15% extra på det viset.
Challe89 skrev:tändspolen fördelarlocket kablar och stift är betydligt mycket mer efekt och kan göra riktigt stor skillnad jag gjorde dynamo på min bil och den skall ha enligt papper 144.16 h 106.0 kw och hade någon h mer första dynan ja gjorde. innan andra då bytte jag stift och sånt till platinastift och mjukkabel tändspole fördelarlock och rotor och har 179 h vilket motsvarar i kw 131,61765 detta var bara på de lilla inget annat så hur förklarar du detta då??
Med tanke på att spridarna bottnar vid 170hk ungefär med vettig dc, att inget görs åt luftflödet in i motorn, inget görs för att öka bränsletillförseln och tändläget inte förändrats så återstår i princip bara 2 scenarion: allt är påhittat eller så har man kört ett väldigt lätt pull i bänken med fördelaktiga inställningar och fått ut massor av effekt som bara existerar på pappret. Dock är det senare alternativet väldigt tveksamt då det brukar kunna vara svårt att få ut mer än 15% extra på det viset.