Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av uno83
Finns det nåt sätt att återställa airbag-lampan själv eller är det bara volvoverkstad som gäller? Hade loss airbagen när jag lagade signalhornet, och var tvungen att koppla på strömmen med airbagen borta, och efter det så lyser lampan. Antar att styrenheten känt att det var fel och nu inte vill erkänna att det är rätt igen utan att återställas.
av Frigge
Japp, den måste in för att raderas.
Användarvisningsbild
av uno83
Nån aning om vad det kan tänkas kosta? Och vet nån vad besiktningen tycker om en lysande airbag-lampa?
Användarvisningsbild
av MartinS
uno83 skrev:Nån aning om vad det kan tänkas kosta? Och vet nån vad besiktningen tycker om en lysande airbag-lampa?
Enligt en besiktningsman jag pratat med så är det inget dom bryr sig om, men han kan ju ha fel. Kolla med tekniska avdelningen på SBP, dom om någon vet ju.

/Martin
av Addekarlsson
En lysande lampa för airbag ska dom säga till om, eftersom det säkerhetssytem bilen är utrustad med inte fungerar tillfredsställande. Detta enligt uppgifter från SBP, när jag frågade om detta då jag hade problem med airbag i den 780 jag hade för ett tag sen.

Mvh/ Adde

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]

Låter lite lurigt.