- sön 15 jul 2012, 13:39
Hej! Jag är ganska så okunnig när det kommer till bilar och nu vänder jag mig hit för att kanske kunna få lite råd innan jag går direkt till bilverkstaden och låter dem undersöka bilen. Det är så att jag har en Volvo v70 -02a som jag haft sedan i Februari detta året. Redan när jag köpte bilen så reagerade jag på att meddelandefältet på instrumentpanelen inte alltid betedde sig som den skulle. Istället för att visa en klar text kunde texten t ex vara uppochned vänd, skaka, visa rektanglar, vara delad i hälften osv. Det var väldigt sällan den fungerade som den skulle helt enkelt. Lite senare dök det upp ett meddelande varje gång jag startade upp bilen att det var "dags för service" och undrar hur man släcker den lampan? Servicen gjordes hemma istället för att lämna in den på verkstad (fick hjälp att serva den av en bilmekaniker jag känner). En annan sak är att ett till meddelande har börjat komma upp före detta service meddelande där det står någonting om att airbagen behöver servas. Går det verkligen lita på att de här meddelandena stämmer och inte bara skickar ut felsignaler? Att serva airbagen låter som en dyr sak att få fixad.
En sak till är att precis idag så för första gången så slutade hastighetsmätaren och temperaturmätaren att fungera. Helt klart verkar det röra sig om något fel på instrumentpanelen och jag undrar ifall det här hänger ihop på något sätt?
Tack på förhand :)
En sak till är att precis idag så för första gången så slutade hastighetsmätaren och temperaturmätaren att fungera. Helt klart verkar det röra sig om något fel på instrumentpanelen och jag undrar ifall det här hänger ihop på något sätt?
Tack på förhand :)
- By Marnlasse