Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av macko
Har 2 problem med min v70n -03.

1: Vänster strålkastartorkare funkar inte. När man startar bilen gör den ett litet ryck men annars helt död om man ska använda den. Med ett par dagars mellanrum bränner säkring nummer 16 som är till strålkastartorkarna och vindrutespolningen. Nån som haft samma fel?? Kostnad att laga??? Svårt att byta motorn själv??

2: Värmen i högra backspegel verkar inte funka. Alla säkringar hela. Nån som vet om man kan mäta sig fram till om allt är ok och hur får man isär backspegeln utan att paja allt??? Nån som anvisningar hur man tar isär den??
Användarvisningsbild
av CarMan
samtliga felen går att mäta sig fram till
av macko
Carman: Några tips vart man ska börja??
Användarvisningsbild
av CarMan
macko skrev:Carman: Några tips vart man ska börja??
strålkastar felet. börja vid strålkastaren
säkringen, börja vid spolmotorn
backspegeln, börja vid backspegeln
av macko
Carman: Varför bryr du dig ens om att svara när du inte har något vettigt att säga.?? Frågan var bla hur man plockar isär skiten för att komma åt torkarmotorn och backspegel m.m. även priser om man ska lämna in bilen. Dryga svar kan jag vara utan.
av HenkeG
Jag har samma fel på strålkastartorkarmotorn. Hade bilen på service för två veckor sen på Bilia Södertälje. De ville ha runt 3600:- för att åtgärda detta. Jag tackade nej... känns inte som att det är värt pengarna.
Istället har jag lagt torkararmen i "utgångsläget" och sen dragit ut strömsladden till motorn, så numera går inte säkringen hela tiden.
/Henke
av macko
HenkeG: Tackar för ett svar man kan få ut nåt av. Kommer man åt strömsladden utan att plocka ner halva bilen? Provade att sticka ner handen men kom ingen vart.
av HenkeG
Ja, man kommer åt sladden lätt på min bil iallafall...(S60 -02) Själva kopplingen sitter "dit-tryckt" bredvid strålkastarna... jag ska försöka ta en bild på hur det ser ut så blir det lättare... återkommer...
/Henke
av HenkeG
Nu har jag fixat bilder på kopplingen om du behöver.... Om du ger mig din mailadress så skickar jag över dem...
/Henke

Detta har börjat hända min v70 -12.. b[…]

Som alltid när man får en felkod sparar[…]

Okej 😢 ja de tycker jag med

Broms höger fixas aldrig

Det händer att slangarna kletar igen på[…]