- tor 05 jul 2012, 07:54
Det hela började med att bilen plötsligt dog under körning, (Radio och el fungerade under tiden den höll på att stanna) och detta hände 3 gg under en vecka. När bilen dör så får man vänta cirka 30 sek innan det går att starta igen, sen gick den hur bra som helst. Den har även blivit lite svårstartade på morgonen. Vi lämna in bilen till Rejmes och de felsökte, men hittade ingenting och givetvis så gick bilen skitbra när de fick in den. Så vi fick tillbaka den i tron om att den nu fungerade. De trodde att det kunde vara bränslepumpen, när vi förklarade problemet för dem. Jag uppfattar att den har börjat låta lite väl högt när man skall starta bilen under senare tid.
Nu har jag rullat in bilen för att göra den årliga servicen (byta luftfilter, tändstift, bränslefilter, olja m.m.) När jag igår skulle rulla ner bilen ifrån pallbockarna för att byta bränslefilter så vägrar bilen starta, hann byta tändstift och luftfilter. Har dubbelkollat tändkablar så att de sitter där de ska, dock så hör jag inget ljud från bränslepumpen när jag vrider om nyckel och har beställt en ny pump (idag), så jag chansar på att pumpen är sönder.
Om man ska kolla så att bilen har tändning på stiften, vilka ska man kolla på? Lästa att man skulle skruva ut 1 och 3?
Har en Volvo v40, 2.0T, -99
Nu har jag rullat in bilen för att göra den årliga servicen (byta luftfilter, tändstift, bränslefilter, olja m.m.) När jag igår skulle rulla ner bilen ifrån pallbockarna för att byta bränslefilter så vägrar bilen starta, hann byta tändstift och luftfilter. Har dubbelkollat tändkablar så att de sitter där de ska, dock så hör jag inget ljud från bränslepumpen när jag vrider om nyckel och har beställt en ny pump (idag), så jag chansar på att pumpen är sönder.
Om man ska kolla så att bilen har tändning på stiften, vilka ska man kolla på? Lästa att man skulle skruva ut 1 och 3?
Har en Volvo v40, 2.0T, -99