Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mikko
Vad är det för typ/märke på motorvärmaruttaget på en V70N -00 (antar att det är originalmonterat)?

Försökte stoppa i min Defa-sladd i uttaget men den passade inte.
Användarvisningsbild
av Janne3
Har du prövat med kalix sladd , har ej prövat på min eller kollat ingående
men förr i tiden hade volvo ett eget märke som kallas Brakon tror inte att de finns nu mera :roll:
av volvis
Calix....
Användarvisningsbild
av Mikko
Tack för svaren!

Då vet jag vad jag ska fråga efter när jag ska ut på jakt efter en lämplig sladd. :)
av Moody
Orginalmonterade motorvärmare monteras väl inte på fabriken utan alltid på volvo-verkstan innan leverans?

Har haft både Defa och Calix på mina V70, monterade på olika volvo-verkstäder
Användarvisningsbild
av Mikko
Hittade rätt sladd idag. Det sitter tydligen en Calix motorvärmare i min bil. Tur att sladden gick att köpa löst!!! :lol:
Användarvisningsbild
av CarMan
Moody skrev:Orginalmonterade motorvärmare monteras väl inte på fabriken utan alltid på volvo-verkstan innan leverans?

Har haft både Defa och Calix på mina V70, monterade på olika volvo-verkstäder
volvo orginal till denna bilmodell är Calix som tillverkar, inget annat har funnits
av KuLLeN
en fråga angående motorvärmare:
jag har uttaget installerat i grillen på min s60.. vill gärna ha den som på många andra i sidan på framkofångare (i listen). går denna list (vänster sida!?) att köpa löst?!
mvh johannes
Användarvisningsbild
av _Rick_
Kullen: panelen har partnummer 9499559

Det borde fungera om du har tex Calix miniplugg med lock.
av KuLLeN
_rick_: när ja köpte bilen sa säljaren (volvo) att de va orginal volvo motorvärmare...? är det calix då kanske? är litet uttag med lock...

Har iaf själv en Ryobi som funkar dunder, […]

För normala försäkringar är de[…]

Jag har en dieselbil och en ren elbil. Det blir un[…]

Oljesticka brukar finnas även om där &au[…]