Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Bilevent, pissa i buskar... Allt handlar väl om en VETTIG avvägning om vad som är rätt och fel eller...
Jag personligen har pissat i buskar och lagt burnouter mer än en gång, men allt handlar om att ändå bära sig ordentligt åt och visa
respekt för andra! Man kan ha bilevent, lägga en burnout och pissa i en buske lite avsides UTAN att "svina"! Låt polisen pissa i fred
och han låter sannerligt någon hygglig kille eller tjej som INTE börjar käfta emmot och är stursk göra det samma UTAN böter!
Fartdåre skrev:Herrejävlar! Alltid är det nån....
Dom är dumma mot mig, då ska jag va dum mot dom...

När det blir bråk och du blir nerslagen och rånad för att Polisen har lämnat sin kommendering
för att pissa?
Jo, då tycker du att han lika gärna kunde pissat i busken....

Som nån skrev. "Dom säljer dricka överallt men pissa kan man inte göra för det finns inga
toaletter och finns det kostar det pengar. Då måste man ju.."

Varför är det någon annans ansvar att du kan pissa där DU vill och där DU behöver det kan man undra...?
Samlas det folk på ett ställe finns det ju ingen som kör dit bajamajor med blåljus ifall några behöver pissa.
Det är upp till var och en att lösa. Finns det inte möjlighet att göra, så gör det inte...

Det här med eget ansvar är något riktigt svårt för många. Man gör som man vill sen skyller man gärna
på andra, precis som att hela världen är till för just DIG.... Den är till för OSS. Teamwork, people!

Har också pissat i buskarna. Klart att jag hade blivit sur om jag fått en bot, men jag får ju skylla mig själv.
Precis som med en fortkörning.
Där fick du med allt :D
llesrof skrev:
Sunschreem skrev:
llesrof skrev:Vad är problemet? Om ni nu kör så lagligt som du vill ge sken av så är det ju lugnt. De kommer att hålla koll på vardagstrafiken också, var så lugn. Det ena utesluter inte det andra. Jag har vart på några bilevent och där har många burit sig åt som idioter. Inte minst tvingas man ju bevittna hur stan förvandlas till en soptipp och ett slagfält varje påskhelg när motorburen ungdom och en och annan gammal raggare, kommer till stan. Utöver nedskräpning så skall det varvas, börnas, sladdas och köras fort som fan. Det kanske inte är så mycket de som deltar aktivit i eventet som bär sig illa åt, men en hel del av de som är där för att bevittna det. Alla event drar ju till sig åskådare. Många verkar bli så adrenalinstinna att de skall hålla på att stesa med sina bilar, ungefär som småbarn som får för mycket socker/godis.

Att man förr fick en hjälpande hand men idag blir bötfälld kan ju bero på att saker och ting har förändrat sig. Det kan ju till exempel ha vart lugnare förr. Det är ju bara till att kolla samhällsklimatet i övrigt så får man ju hacka i sig att det blivit kallare och mer´. Jag tycker att det är jättebra att polisen går ut och håller koll på sådana här event. Ett bilevent är ingen ursäkt för att få bära sig illa åt.

MM jag känner mig jättelugn när dom beter sig såhär..........

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15085934.ab
Det där säger väl bara att just denna enskilda polisman agerar fel. Det säger också att det finns folk som finner ett nöje i att smygfota folk i kränkande syfte, vilket också är olagligt. Två fel blir inte ett rätt och detta har inget med övervakning av bilevent att göra.
Tacka fan för att jag flyttat från Motala och slipper dessa vitaminberikade ärthjärnor på två hjul varje år! 2008 när ajg tog körkort var det gott om bilar på stan en fredagskväll. Men sist jag åkte där så såg jag max en bil. Polisen har effektivt satt p för allt motorintresse i den staden. Men att jaga snorungar i en trött 740 är tydligen viktigare än den tjej som blev våldtagen mitt i centrala motala halv tre på en fredagsnatt. Är det inte där och då poliser ska göra lite nytta? Poliser är sveriges största kriminella organisation, med ett maktmissbruk som skulle leda till mass-demostrationer i andra länder. Det är så underbart att bo där jag ser en polis i månaden. Och inte gnäller dom på mina xenon-p.ljus heller!
White skrev:Bilevent, pissa i buskar... Allt handlar väl om en VETTIG avvägning om vad som är rätt och fel eller...
Jag personligen har pissat i buskar och lagt burnouter mer än en gång, men allt handlar om att ändå bära sig ordentligt åt och visa
respekt för andra! Man kan ha bilevent, lägga en burnout och pissa i en buske lite avsides UTAN att "svina"! Låt polisen pissa i fred
och han låter sannerligt någon hygglig kille eller tjej som INTE börjar käfta emmot och är stursk göra det samma UTAN böter!
Du kan ge dig på att sålänge du stöter på (Namn borttaget /Mod) från Motala polisstation så kommer han ge dig böter på allt han kan!
Sunschreem skrev:
White skrev:Bilevent, pissa i buskar... Allt handlar väl om en VETTIG avvägning om vad som är rätt och fel eller...
Du kan ge dig på att sålänge du stöter på (Namn borttaget /Mod) från Motala polisstation så kommer han ge dig böter på allt han kan!
Haha!
Jo, vissa undantag finns ju! :P

Men vad jag själv upplevt av polisen i min ganska "vilda" ungdom så är dom överlag hyggliga om man bara bemöter dom med respekt!
White skrev:
Sunschreem skrev:
Haha!
Jo, vissa undantag finns ju! :P

Men vad jag själv upplevt av polisen i min ganska "vilda" ungdom så är dom överlag hyggliga om man bara bemöter dom med respekt!
Oprovocerat skrika samt rena paragrafryttare som inte lever i den verkliga världen summerar manliga poliserna. Har aldrig fått dåligt bemötande av kvinnorna. Kanske borde sätta alla män bakom skrivbord och bara ha kvinnliga trafikpoliser då dom vet hur man bemöter folk. Värsta jag vet är folk som gapar och skriker, är det dessutom oprovcerat så både skär det i öronen och går mig på nerverna
Sunschreem skrev: Tacka fan för att jag flyttat från Motala och slipper dessa vitaminberikade ärthjärnor på två hjul varje år! 2008 när ajg tog körkort var det gott om bilar på stan en fredagskväll. Men sist jag åkte där så såg jag max en bil. Polisen har effektivt satt p för allt motorintresse i den staden. Men att jaga snorungar i en trött 740 är tydligen viktigare än den tjej som blev våldtagen mitt i centrala motala halv tre på en fredagsnatt. Är det inte där och då poliser ska göra lite nytta? Poliser är sveriges största kriminella organisation, med ett maktmissbruk som skulle leda till mass-demostrationer i andra länder. Det är så underbart att bo där jag ser en polis i månaden. Och inte gnäller dom på mina xenon-p.ljus heller!
Om polisen vetat att den där tjejen skulle våldtas just där så hade de nog prioriterat att fånga våldtäktsmannen istället för att jaga dig. Nu vet jag inte vad du hade gjort för att dra till dig polisens uppmärksamhet, men vi kan ju vända på resonemanget; om snorungarna inte drog till sig uppmärksamheten från polisen så kunde polisen koncentrera sig på att finka riktiga busar istället för småglin som stesar runt i sina bilar. Ja, om det nu är trafikpolisens jobb att jaga våldtäktsmän. Personligen tycker jag att det är bra att polisen inte låter småbrott passera obemärkt. Brott skall aldrig löna sig.
Sunschreem skrev:
Oprovocerat skrika samt rena paragrafryttare som inte lever i den verkliga världen summerar manliga poliserna. Har aldrig fått dåligt bemötande av kvinnorna. Kanske borde sätta alla män bakom skrivbord och bara ha kvinnliga trafikpoliser då dom vet hur man bemöter folk. Värsta jag vet är folk som gapar och skriker, är det dessutom oprovcerat så både skär det i öronen och går mig på nerverna
Jag har också svårt för folk som gapar och skriker. Min erfarenhet är dock att man får det bemötande man förtjänar. De poliser jag träffat på har alltid vart hyggliga och trevliga. Fast av någon anledning har jag bara stoppats en enda gång under de 23 år jag haft körkort. Ja, om man bortser från nykterhetskontroller. Om man blir stoppad titt som tätt så kanske man skall fundera lite över sitt eget beteende istället för att bara bullra och väsnas om översitteri och att polisen är en kriminell organisation. Den attityden känns ju bara omogen.
nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]

Sitter i lastutrymmet bak, här är en vi[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]