Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moody
Jasmin skrev:reg kan ej stämma..
Eftersom årsmoddeln är -01 och då ska första bokstaven vara S och här är det ett G . och han kan inte ha importerat bilen innan för då var den inte ens tillverkad!..
från år 2000 började dom med första bokstaven i reggen.
-00 R
-01 S
-02 T

osv..
så ja tror de fel på regnummret eller är de något skumt med bilen :S . .
GBG935 som det står i annonsen kan mycket väl stämma. Bilen är enligt vv importerad maj 2006

Nyregistrerade bilar får numera "slumpmässigt" regnummer
av Frigge
Inte undra på att han vill sälja den, dessutom billigt :lol:
Konstig däckdimension som var registrerad 235/60/16 :roll:
Ska ju vara 215/65/16 på en XC-01.
Har varit med om felregistrering förut.
En V70 -99, bilen som sådan var en 140 Hk men var registrerad som
en 193 hk Ltt. Inte kul då personen betalt försäkring osv för en lättryckare men hade en 140 Hk. Sen dessutom problemet att bilen måste registreras om och eventuellt måste ha intyg från biltillverkaren för att kunna göra det, snacka om problem (S)
Användarvisningsbild
av elmuppo
Moody skrev:Kollade på vv och jag tror reg.nr stämmer (står iofs V70 isf XC70 men det andra verkar stämma)

Vit
Taklucka
Däckdim 235/60 16

Att det står 0 ägare är för att den inte är påställd efter inregistreringen som gjordes i maj

Att det inte står chassienummer när man gör sökning på internet är helt normalt, skrivs numera inte ut på privatbilar (sedan några veckor tillbaka)
Jamen vad fan är det för jävla påhitt?! Det är ju enda anledningen för mig att använda tjänsten. DAMN YOU VÄGVERKET!
av Moody
branx skrev:
Moody skrev:Kollade på vv och jag tror reg.nr stämmer (står iofs V70 isf XC70 men det andra verkar stämma)

Vit
Taklucka
Däckdim 235/60 16

Att det står 0 ägare är för att den inte är påställd efter inregistreringen som gjordes i maj

Att det inte står chassienummer när man gör sökning på internet är helt normalt, skrivs numera inte ut på privatbilar (sedan några veckor tillbaka)
Jamen vad fan är det för jävla påhitt?! Det är ju enda anledningen för mig att använda tjänsten. DAMN YOU VÄGVERKET!
Inte vägverkets fel, de tycker detta är lika fånigt också men de måste rätta sig efter ett yttrande från justitie kansliet (JK) som säger att chassienummer ska likställas med personnummer och därför skyddas av Personuppgiftslagen (PUL). Beslutet är dock överklagat.

Än så länge kan man exempelvis använda http://www.biltorget.se istället, där presenteras chassienummret fortfarande.
av Frigge
Det är en USA bil dessutom.
Användarvisningsbild
av Janne3
Vad är de för knepigt med däcken då.Många av oss på forumet har nog säkert bytt däckdimensjon när nya sulor köpts,de lär ju inte va de sulor som satt på från fabrik 8)
Användarvisningsbild
av hemglass
Daddan skrev:Men det står ju 2,5T som INTE fanns 2001. Så den borde vara 2,4T med 200hk, inte 210hk, inte 140hk. Sen har den stått i Sverige utan att tas i trafik sedan i maj. Ihopskruvat vrak? Jag skulle välja annan bil...
Har du provat att maila eller ringa annonsören ifråga. Det kan faktiskt bara vara så att han/hon inte har full koll på vad den personen säljer eller att det finns en ganska logisk förklaring som inte vi tänkt på :lol:

Kanske bättre att kolla innan man "dömer ut" en annons genom att visa den på forumet :wink:
av Frigge
Jag tror INTE det är ett ihopskruvat vrak.
Det är en Importerad USA -bil som är felregistrerad hos bilregistret och bilprovningen, hur nu det är möjligt.
av Moody
Frigge skrev:Det är en USA bil dessutom.
Vad är det som kännetecknar en USA-bil?
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]