- sön 01 jul 2012, 16:48
Volvo har felsökt min bil och kollat att allt är rätt och att det inte är några fel.
Jag fick ett mycket rakt besked att det inte var fel utan det var en "egenskap" hos gen 5 att den var segare. Normalföraren skullr dock inte märka så mycket, men jag som drar mycket släp kunde märka av det.
Tydligare än så tycker jag inte man kan vara.
Det som irriterar mig är att man inte kunde berätta det på direkten så hade man ju inte behövt tro att det var fel på bilen och lägga en massa tid på det.
Stort tack till min ÅF som ställt upp suveränt.
Enzo skrev:Jag har aldrig hävdat att det är katastrof, grannen har kört 54.000 mil med sin V70XC med visco och det har ju funkat även om den är lite seg, så det funkar ju det här också. Däremot blir man ju alltid förvånad när nya saker försämras och man har vant sig med hur grymt bra gen 4 har varit.
Tja, jag menar att om det nu är den katastrof som du ju mer eller mindre målar upp, så borde väl fler ha rapporterat det, men jag har inte läst nånting nånstans, så man undrar ju ändå om det inte är nån form av fel på din bil om nu framhjulen hinner gräva ned sig som du säger.
Volvo har felsökt min bil och kollat att allt är rätt och att det inte är några fel.
Jag fick ett mycket rakt besked att det inte var fel utan det var en "egenskap" hos gen 5 att den var segare. Normalföraren skullr dock inte märka så mycket, men jag som drar mycket släp kunde märka av det.
Tydligare än så tycker jag inte man kan vara.
Det som irriterar mig är att man inte kunde berätta det på direkten så hade man ju inte behövt tro att det var fel på bilen och lägga en massa tid på det.
Stort tack till min ÅF som ställt upp suveränt.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.