- tor 19 okt 2006, 20:14
#65807
Hej Expertisen!
Har en 855 GLT 20V som fått för sig att lukta olja och ett rejält gaspådrag ger en effektfull rök-/dim-puff när motron varvar upp (lite segt). Pressar ut olja ur, eller under, påfyllningslocket om den varvas. Upplever inga grava missljud från den och har inget vatten i oljan eller vice versa.
Alltså komp-prov vilket visade att 1,2,4,5 låg vid 14-14,5kg men 3:an orkade inte upp på mätaren. Den lyckades pressa upp lite tryck, men det är betoning på lite där.
Provade med olja i cylindern, men det gav inget resultat på kompet. Alltså förmodligen inte slitage men det skulle ju kunna vara heltrasigt.
Misstänker att en eller flera ventiler inte mår så bra, men vänder mig till er för synpunkter och råd. :?:
Har en 855 GLT 20V som fått för sig att lukta olja och ett rejält gaspådrag ger en effektfull rök-/dim-puff när motron varvar upp (lite segt). Pressar ut olja ur, eller under, påfyllningslocket om den varvas. Upplever inga grava missljud från den och har inget vatten i oljan eller vice versa.
Alltså komp-prov vilket visade att 1,2,4,5 låg vid 14-14,5kg men 3:an orkade inte upp på mätaren. Den lyckades pressa upp lite tryck, men det är betoning på lite där.
Provade med olja i cylindern, men det gav inget resultat på kompet. Alltså förmodligen inte slitage men det skulle ju kunna vara heltrasigt.
Misstänker att en eller flera ventiler inte mår så bra, men vänder mig till er för synpunkter och råd. :?: