Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Fartdåre
White skrev:
Fartdåre skrev:Du har ju turbo. Mkt mer vrid.
I och för sig är det så!
Sedan sitter ju "slöa" original T-kamen i med, så effekten kommer ju på väldigt låga varv och upplevs kanske som mer än den är pga
det... Men det funkar kanon tillsammans med automatlådan i alla fall! :D
Så är det ju med arbetsfordon... Mycket ork på lågvarv... ;)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
White skrev:
I och för sig är det så!
Sedan sitter ju "slöa" original T-kamen i med, så effekten kommer ju på väldigt låga varv och upplevs kanske som mer än den är pga

Det där stämmer rätt bra. Bottenvridet på (iaf 940) turbo är rätt rejält mycket högre än motsvarande sugishästar.
Men sen tycker jag personligen att GLT-motorn uppfattas som rätt klen mot vad den borde vara. Låter fint gör den, men det är väl det enda :P
Användarvisningsbild
av White
Nightmare89 skrev::D oj oj älskar den för motorn mycket snyggt! ha ha ostädad! bra ändå :wink:
Tack!
Kul att du tycker! :D

Haha! Den brukar vara mer välstädad! :P

Fartdåre skrev:
White skrev:
I och för sig är det så!
Så är det ju med arbetsfordon... Mycket ork på lågvarv... ;)
Fartdåre skrev:F'låt! Menade "sportbilar"... ;) :)
Haha! Ja du...
Om man ska katigorisera blir det nog närmast arbetsfordon då en 945 knappast kan klassas som sportbil! :lol:

Lucif3r skrev:
White skrev:
I och för sig är det så!

Det där stämmer rätt bra. Bottenvridet på (iaf 940) turbo är rätt rejält mycket högre än motsvarande sugishästar.
Men sen tycker jag personligen att GLT-motorn uppfattas som rätt klen mot vad den borde vara. Låter fint gör den, men det är väl det enda :P
Jo, laddtrycket kommer dessutom väldigt tidigt i varvtalsregistret då jag har förspännt WG-klockan från BSR något för att WG inte
ska tjyvöppna på lägre varv.

I alla fall på våran firmabil undrar jag om inte några hästar fallit bort på vägen... :P
Användarvisningsbild
av White
Har länge skullat bytt bromsvätskan men inte fått tummarna loss!
I dag beställdes dock tid på Volvo för bytet, så sedan kan även det strykas ur "att göra" listan.

Gjorde även en liten test i dag på hur mycket ECC´n kyler!
Stoppade in sladden till en vanlig inom/utomhustermometer i luftutblåset i mitten på instrumentbrädan, satte ECC`n på max kyla
och körde en sväng. 4,2 gader blev resultatet! Gissar att det kan vara ganska normalt för en 14 år gammal bil och ECC anläggning?
av Fartdåre
White skrev:Har länge skullat bytt bromsvätskan men inte fått tummarna loss!
I dag beställdes dock tid på Volvo för bytet, så sedan kan även det strykas ur "att göra" listan.

Gjorde även en liten test i dag på hur mycket ECC´n kyler!
Stoppade in sladden till en vanlig inom/utomhustermometer i luftutblåset i mitten på instrumentbrädan, satte ECC`n på max kyla
och körde en sväng. 4,2 gader blev resultatet! Gissar att det kan vara ganska normalt för en 14 år gammal bil och ECC anläggning?
Låter perfekt!
Min indikerade 4.5 gRader. Enligt verkstaden bra.

Blir det frost på plyschen är det för kallt...
Ja, min svarta 945a blåste ungefär 5c efter några timmar i gassande sol, dvs det var väääääääldigt varmt i kupen :lol:

AC'n i 940 är riktigt bra faktiskt. Enda som saknas är individuell inställning för förare/passagerare, som vissa andra modeller jag äger nu :P

Men hurru, tycker det är lite dåligt med bilder nu. Ut och jobba med dig! :wink:
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 291

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]