Undrar när jag får min karta updatering...?
När man läser här att andra redan fått sin.
The additional map update for your Volvo RTI navigation system is expected to be available as of June and will be shipped upon availability
Men till topicen så jag brukade tycka tidigare att inte behövde man gps i bilen när man kunde ha en bra tomtom eller någon annan gps.
De kanske är bättre på alla vis, men nu är det skönt när man har GPS inbakat i bilens system. Behöver int gömma den eller ta med sig när man lämnar bilen. Sedan fungerar den fint i tunlar och där man tappar täckningen, det är nästan det bästa med RTI.
Jag tycker att den fungerar så bra som man kan kräva av en gps i bilen, några negativa grejer finns det men inte några stora problem.
Lite snabbare skulle den kunna vara(men det kan vara beroende på sensus) och sedan kamera varningen, vill ha riktningen inkluderat. Så störande när den plingar hela tiden. Trevligt när man kör i tunnel och vägar ovan har flera kameror, då plingar den 2 gånger per kamera.
Priset får också ett minus men så är det bara på nästan alla bilar. Tur att vi får åtminstone två års updatering till kartorna.
Kan jämföra med Audis system(tidigare, vet ej hur det är nu) kostar skjortan, typ 2000-3000kr updatering. Sjukt! Du kan köpa ny TomTom istället :D
Tur att man kan hitta dessa kartor på nätet :twisted: *fast nu behöver jag inte fundera mera på det*
Så min åsikt är att den är bra. Om jag skulle köpa en ny volvo skulle den 100% säkert ha RTI

-)
Körde en Volvo V60 D5 AWD Summum (2012)
http://www.garaget.org/?car=279657