Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Benny Lindell
ska ev. köpa en taxi -03:a 35000 mil. Hur länge kan en dieselpump, låda, turbo hänga med tro ??? vad är det för priser om något skulle rasa? går det att renovera?
av Frigge
Benny Lindell skrev:ska ev. köpa en taxi -03:a 35000 mil. Hur länge kan en dieselpump, låda, turbo hänga med tro ??? vad är det för priser om något skulle rasa? går det att renovera?
Omöjligt att svara på, allt beror på hur det är skött. Oljebyten i lådan, om den är körd på bra Diesel osv osv.

Finns säkerligen företag som renoverar vxl-lådor, hur det blir vet jag dock inte.
Turbo finns ju som utbytes.
Pumpen tror jag inte går att renovera i dagsläget allafall
Användarvisningsbild
av 58
Jag kör själv taxi och kan väl säga att en automat brukar börja på att bli dags att byta runt just 350000 mil, men den kan mycket väl gå ett bra tag till beroende på hur bilen varit körd, mycket stadstrafik,bara landsväg mm.Det brukar dock kännas direkt när man provar bilen,lådan ska växla distinkt och utan någon fördröjning eller slirning.Känns lådan orolig ska man nog avstå,om man inte får bilen löjligt billigt eller har möjlighet att byta lådan själv.Kolla så att oljebytena är gjorda vid 8000 mil,16000 mil osv.På senare tid görs bytena redan vid 6000 mil enligt ett speciellt taxiservice-program.

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Var[…]

Framförallt är det svårt att lycka[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du skruvat ur stiften och kollat hur dom ser u[…]

Jag tänker... försäkringsbolaget? T[…]