- tor 28 sep 2006, 22:21
Jag har ett märklilgt ljud i min motor. Låter som en kvittrande fågel bakom någonstans nära turbon. Var och kolla det snabbt och de sa att det ev kunde var de sk hajdarrör som går till turbon. Motorvarv och hastighet påverkar inte ljudet. Ljudet låter både på tomgång stillastående och på alla växlar under körning.
Ibland lägger det bara av och ibland kommer det tillbaka. Jag har en dryg månads nybilsgaranti kvar plus en förlängd garanti i 2 år så jag kan göra livet surt för min lokala volvohandlare. Jag skulle dock vilja behålla en god relation till dom.
Har någon här på forumet en aning vad det kan vara för ett ljud???? :???: (I) Jag har en V40 2.0T - AUT- 2004
Ibland lägger det bara av och ibland kommer det tillbaka. Jag har en dryg månads nybilsgaranti kvar plus en förlängd garanti i 2 år så jag kan göra livet surt för min lokala volvohandlare. Jag skulle dock vilja behålla en god relation till dom.
Har någon här på forumet en aning vad det kan vara för ett ljud???? :???: (I) Jag har en V40 2.0T - AUT- 2004
Om ni ser er kärra komma flygande genom fönstret. Hej varva ner. Det är kört.