Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rysarn
Har en 855-96 GLT Problemet som är att bilen går bra o låter ingenting vid ca 20 km/h men ökar man farten börjar den låta mer och mer. Låter som en DC9:a vid 60 km/h och vågar man sig till 90 km/h så slutar öronen funka. Har bytt lager fram men felet kvarstår. Nån som vet vad som kan vara fel??

Drivaxlar?Vxllåda? Spelar ingen roll om du har kopplingen nere eller inte det låter iaf och ökar ju fortare du åker. Kan det vara bottenstocken på lådan??

Tacksam för snabbt svar.

MvH Peter
av anTLo
Låter det när du kör rakt fram eller även när du svänger? du har bytt lager fram säger du.. hmm.. låter det när du frikopplar? Min lät som fan när jag körde rakt fram. Visade sig att det var inre drivknuten på vänster sida. Jag bytte hela axeln. (Bättre begagnad på laga.se) Tyst blev det iaf. Kolla knutarna. Titta inte på damasken. Min var fin MEN inre drivknuten var så jävla torr så kulorna gjort fina spår inne i. Kolla även bussningar o allt annat. Finns inga genvägar, bara senvägar tyvärr. En grundlig översyn behövs. Hoppas att det löser sig.
av Rysarn
Det låter oavsett om jag åker rakt fram eller svänger. Det enda som ändras är volymen på ljudet. Får kolla upp det där för har nya yttre drivknutar med som byttes för ca 2 månader sedan. Men tack för tipset ska kollas upp imorgon.

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]

Är det den nyare motorn med 5 st tändspo[…]