Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dieselsmurfe
Hej, Nu är jag lite förvirrad gällande fördragning av dimljusen. Som jag har fattat det ska det inte sitta någon knapp bredvid Höjd justeringen för lyktorna men det sitter en knapp där och den gula kontakten sitter ihop kopplad med knappen. Men knappen ser inte ut som en dimljus knapp. Visar bilder. Då kanske ni fattar bättre.

Ser dimljus knappen ut såhär? eller är den för avstänging för xljus? Plats 19 enl handboken, Bilderna längst ner.
Bild
Bild på kontakten
Bild

Sen har jag en fråga till. Är denna kabel till tracs knappen? Plats 23 enl boken och bilderna längst ner.
Bild
Bild

Lägger upp bilder på innehållet för knapparna från handboken.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Dieselsmurfe
Okej, Så jag har inte kabeln som är fördragen för knapp till dimljus eller kan den finnas kvar och den går flytta till den tomma platsen som finns på höger sida om ratten närmast?
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Dieselsmurfe skrev:Okej, Så jag har inte kabeln som är fördragen för knapp till dimljus eller kan den finnas kvar och den går flytta till den tomma platsen som finns på höger sida om ratten närmast?
Det är väll inte svårare än att du tar o ringer Volvo och frågar? I värsta fall åker du till skrot som har en v70 med dimljus, tar bort relä o kablage från knappen. Tror nästan att knappen o kablaget som går från knappen till "dosa" ska räcka. Vet när jag monterade farthållare på min 525 tds så satt givare o allt på plats. Var bara att sätta dit spaken o kablaget ner till dosan. Tror inte detta skulle vara mer avancerat. Jag tror också det är fördraget kablage ut till själv kofångaren. Det är bara att du lägger dig under o känner/ser efter.
Användarvisningsbild
av Dieselsmurfe
Jag vet att kablarna till dimljuset är fördraget ute vid kofångaren. Det som gjorde mig konstig var xljus knappen då den sitter på samma ställe som dimljus och har en gul kontakt.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Dieselsmurfe skrev:Jag vet att kablarna till dimljuset är fördraget ute vid kofångaren. Det som gjorde mig konstig var xljus knappen då den sitter på samma ställe som dimljus och har en gul kontakt.
jojo, men svesse som eftermonterat den har nog inte varit så noga med vart han placerat extraljusknappen ;)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Sunschreem skrev:
Dieselsmurfe skrev:Jag vet att kablarna till dimljuset är fördraget ute vid kofångaren. Det som gjorde mig konstig var xljus knappen då den sitter på samma ställe som dimljus och har en gul kontakt.
jojo, men svesse som eftermonterat den har nog inte varit så noga med vart han placerat extraljusknappen ;)
Exakt. Han tog nog bara första bästa lediga plats. Det är väl så dom flesta gör.
Och ärligt talat, så hade nog jag också gjort. Spela roll liksom? Går ju alltid flytta vid ett senare tillfälle om det är så :)

Min 945a hade nog inte en enda knapp på "rätt" ställe :mrgreen: (antagligen hade IBn varit demonterad på den en gång i tiden, och den/dom som satt ihopp den igen brydde sig inte om vart knapparna hamnade)

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]

Är det den nyare motorn med 5 st tändspo[…]