- sön 17 jun 2012, 17:07
#654778
Bilen en V70 D5 2003 aut 27000 mil med BSR trim (som skall bort på måndag)
Bilen har betet sig så här INNAN trim också men avhjälptes efter byte av dieselfilter på Volvo.
När jag gasar på och turbon börjar ladda fullt så går bilen ned i limp-home. Felkod sätts och utläst på Volvo "lågt bränsletryck intermitent"
Detta kan komma vid första gaspådraget eller vid 40:e bilen går ned i nödläge.
Pumparnas tryck har mätts upp vid full belastning och tomgång på Volvo och de ligger på normala värden.
Tankar preem-diesel skall sluta och börja tanka statoil.
Jag bryter snart ihop och vi ska till Ungern på söndag.
Kan saker som magnetventil och lmm påverkar mitt bränsletryck? Låter ju otroligt??
Kan man på något enklare sätt kolla om man har alger/skit i tanken? (Preem-kunder har ju haft problem med detta har jag läst)
Vad kan vara problemet? Jag behöver verkligen all hjälp.
Finns det någon specialist inom detta område runte Vetlanda/Jönköping/Växjö?
Bilen har betet sig så här INNAN trim också men avhjälptes efter byte av dieselfilter på Volvo.
När jag gasar på och turbon börjar ladda fullt så går bilen ned i limp-home. Felkod sätts och utläst på Volvo "lågt bränsletryck intermitent"
Detta kan komma vid första gaspådraget eller vid 40:e bilen går ned i nödläge.
Pumparnas tryck har mätts upp vid full belastning och tomgång på Volvo och de ligger på normala värden.
Tankar preem-diesel skall sluta och börja tanka statoil.
Jag bryter snart ihop och vi ska till Ungern på söndag.
Kan saker som magnetventil och lmm påverkar mitt bränsletryck? Låter ju otroligt??
Kan man på något enklare sätt kolla om man har alger/skit i tanken? (Preem-kunder har ju haft problem med detta har jag läst)
Vad kan vara problemet? Jag behöver verkligen all hjälp.
Finns det någon specialist inom detta område runte Vetlanda/Jönköping/Växjö?
Senast redigerad av 3 dieselmagnus, redigerad totalt 0 gång.