Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
#654361
Maximuspro skrev:Måndag kl 14 så sker testet. Återkommer med diagram och upplevelse.
Har ni ingen möjlighet att mäta bilen helt standard som referens?


.
av squadron
#654387
ThomasT skrev:
Maximuspro skrev:Måndag kl 14 så sker testet. Återkommer med diagram och upplevelse.
Har ni ingen möjlighet att mäta bilen helt standard som referens?


.
Som han skrev "Nu va vi uppe förra fredagen och bänkade hans bil som numera är original ( dom tog ur Polestar då både Polestar och Volvo vägrade göra något åt saken ).. då hade han på originalmjukvara 163hk på hjulen, ~193hk i motorn.. vilket dom på A-tech va normalt med tanke på att de va +22 ute, fuktig luft m.m så de tog bort ca 10hk då han original egentligen ska ha 203hk."
av Maximuspro
#654416
ThomasT skrev:
Maximuspro skrev:Måndag kl 14 så sker testet. Återkommer med diagram och upplevelse.
Har ni ingen möjlighet att mäta bilen helt standard som referens?


.
Ska höra med dom.
av kamilenski
#654419
Tror inte naken testet ger något. Motorer är lite olika. I en 163 hk kan det vara allt mellan 155-175 hk. Med trim maximerar man effekten till det som det går att uppnå! Frågan blir vad den hamnar på. Men visst hade det varit kul om oryg vare 155 och efter över 200!
Användarvisningsbild
av ThomasT
#654485
kamilenski skrev:Tror inte naken testet ger något. Motorer är lite olika. I en 163 hk kan det vara allt mellan 155-175 hk. Med trim maximerar man effekten till det som det går att uppnå! Frågan blir vad den hamnar på. Men visst hade det varit kul om oryg vare 155 och efter över 200!
Men utan en referens mätning så vet man ju inte hur mkt extra den ger...

Det går ju inte att jämföra med papperssiffror eller andra bänkar, så utan orginalmätning så blir det bara en jämförelse mellan Atech och Polestar. Och att Polestar lämnar mer kan man ju räkna ut redan innan då produkterna tagits fram med olika målsättning.

Det är dessutom ganska värdelöst att diskutera olika mätningar utan att visa graferna...


.
av kamilenski
#654499
Då avvaktar jag :-)
av Maximuspro
#655180
Bild

Bild

Bild

Testet klart. Bilen hade inte adapterat sig färdigt därav en liten krokig Autotech kurva (enligt autotech).
Ljusblå / mörkblå kurva Polestar ca 255 hk samt 388 nm
Ljusröd / mörkröd kurva Autotech ca 271 hk samt 427 nm
Ljusgrön / mörkgrön kurva Original 223 hk samt 357 nm

Bänken heter Dynojet och tempen var ca 18 grader och 57% luftfuktighet. Effekten är på drivhjulen.

Bilen känns betydligt rappare på lägre varv, tappar mindre mellan växlingarna. Även sekörning på 6:an känns bättre. Backen hemma var tidigare obekväm att köra uppför med trean nu funkar det kanon i ca 35 km/h. Helt enkelt så känns de extra hk och nm. Kanonservice ifrån gubbarna på Autotech. kan varmt rekommendera dessa.

Återkommer med mer info när ja hunnit köra lite mer.
Senast redigerad av 1 Maximuspro, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]