- tor 14 jun 2012, 17:22
Har nu hittat ett till förhatligt rostangrepp på min V70N -00, i tröskeln under höger bakdörr där tröskelskyddet i plast gnagt sig igenom lacken, med en rostfläck som resultat. Har sedan tidigare ett likadant rostangrepp i bakre kanten på vänster framskärm, där tröskelskyddet gnagt sig genom lacken varpå plåten börjat rosta.
Är detta något som andra V70N-ägare också har upplevt?
Varför använde man sig av dessa tröskelskydd, hade Volvo inte förutspått vid tillverkningen att detta kunde vara en rostfälla?
Så jäkla ledsamt att se bilen förfalla på detta vis, dessutom omöjligt för mig att laga då jag varken har verktyg eller kunskaper att ta loss varken tröskelskydd eller framflygel.
Nej, får väl bli att man byter in aset på en märkeshandlare och hoppas att de inte märker något, synd bara på en så pass trevlig bil... :(
Är detta något som andra V70N-ägare också har upplevt?
Varför använde man sig av dessa tröskelskydd, hade Volvo inte förutspått vid tillverkningen att detta kunde vara en rostfälla?
Så jäkla ledsamt att se bilen förfalla på detta vis, dessutom omöjligt för mig att laga då jag varken har verktyg eller kunskaper att ta loss varken tröskelskydd eller framflygel.
Nej, får väl bli att man byter in aset på en märkeshandlare och hoppas att de inte märker något, synd bara på en så pass trevlig bil... :(
Senast redigerad av 1 Aelgen, redigerad totalt 0 gånger.

- By fullgas99