Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av knugen31
Ska byta övre motorbussning på min v70 1998..är inne på skruvat och de har endast grejjer inne där det står model from 1999.06.
Passar det ändå?? Söker på bildelar som passar din bil men sedan så får jag resultat på modellår efter min.. :?:

Har förstått att det är svårt att pressa in den nya bussningen själv utan rätt verktyg så då såg jag denna http://www.skruvat.se/Ovre-motorbussning-P19276.aspx . Verkar ju bara vara att byta ut hela fästet inkl bussning som redan sitter på plats vilket verkar vara betydligt 99.06enklare. Men som informationen på den så passar den modell from 1999.06 tom 2000.

Detsamma gäller motorbussningen. den som står ska passa just min modell är slutsåld, men finns även där en som ser likadan till det yttre, men kostar 40 spänn mer och skall passa from 1999.06...

tacksam om ngn kunde svara på detta.

//H
Användarvisningsbild
av Nexus
du ska inte ha alufästet. Din motor har plåtfästet.Gå ut öppna huven om du är osäker vad som sitter på din bil. :-)-)
av knugen31
OK! Ja har bilen 25 mil bort i veckan..så svårt gå ut å kika :) ..men tänkte beställa så jag har grejjer hemma så fort bilen e på plats. Den sistnämnda motorfästet som länkades, frågan om det följer med själva bussningen/kudden också? i sådana fall e det ju det billigaste och enklaste.

Ingen annan som tycker det är konstigt att man får upp förslag på saker som inte passar på skruvat. Jag menar OK, man får ju kolla lite sj men ändå :)

Jag igen. För felkoderna: ECM-P246386 Diesel[…]

Mackans Garage tror jag det var. Jupp, hä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

@Soffantjejen , Man får ju hitta det som g&[…]

Är det den nyare motorn med 5 st tändspo[…]