- lör 09 jun 2012, 23:24
Linqid skrev:Körde en Passat my12 idag, mycket diskret ljud om du inte hade på dig bältet, Volvon låter som en mistlur i jämförelse.improwise skrev:(För övrigt kan jag säga att detta h-e plingande av olika varningssignaler hela tiden är det som främst får mig att överväga andra märken vid nästa bilköp, finns ju en gräns då det bara blir sjukt irriterande och en idiotförklaring av mig som förare och är jag så korkad som Volvo tycks tro borde jag väl snarare bli av med körkortet)Nu har jag inte DS-paketet i min bil men vad får dig att tro att andra bilmärken har mindre disco i bilen om man väljer till de sjuttiosju säkerhetssystemen som finns idag?
Har man filbytesvarnare, döda-vinkel-varnare, trötthetsvarnare, avståndsradar, autobroms, p-radar, City Safety, fotgängarbroms och fan och hans moster i en bil så bör man nog kalkylera med att det kommer pipa ibland!
Och har du inte DS-paketet, likt jag, ser jag inte problemet. De "pip" som jag hört är väl bältet, glömt nyckeln och eventuellt att någon dörr eller liknande är öppen men annars vette tusan... Jag tror inte det piper mer i en Volvo än någon annan svensksåld, modern bil.
Blixnabb
XC60 T6 Recharge -24
Fiesta ST 150
MB 350 SL -72
Focus RS -04
C30 T5 -09
XC60 T6 Recharge -24
Fiesta ST 150
MB 350 SL -72
Focus RS -04
C30 T5 -09