Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Svandraget
dieselmagnus skrev:Motorn är ju knappt inkörd. Se bara till att oljan ligger på maxnivån. Har läst lite trådar här om detta. Min D5:a har gått 27000 mil nu och drar inte en droppe olja (märker inget på stickan). Du kommer nog ligga på ca 0.7l/mil om du kör landsväg i runt 100 km/h
Tack! Det låter som att du har en fräsch D5:a. Hoppas den här motorn mår lika bra.
Blandad körning kanske man kommer upp i 0.75/0.8 om man inte är för ivrig vid rödljusen.

Fråga till nån: det är halvskinn i bilen och förarsätet hade det krackelerat på rätt mycket. Köpa ny eller begad stol eller överdrag? Verkar vara svårt att hitta rätt färg/modell när man kollar in bildelsbasen.
av llesrof
Det är nog inte skinn utan vinyl i "halvskinnet". I alla fall är det så på den ansiktslyfta modellen som kom 2005.
Användarvisningsbild
av Strandberg
Svandraget skrev:
osla skrev:det räcker inte med att smörja in skinnet då?
Det krävs nog mer än kosmetika är jag rädd. Som Ilesrof säger tror jag också på vinyl. Tyvärr.
Om "skinnet" har börjat krackelera så är min erfarenhet att det är svårt (stört omöjligt) att få det snyggt igen. Har testat ganska många olika mirakelmedel och skinnbehandlingsprodukter utan framgång...
Användarvisningsbild
av Guligan
llesrof skrev: Skall man, som du skriver, vara riktigt petig, så kallas hans bil XC70 och inte V70 XC.
Du har såklart rätt. Hade för mig att det var till faceliften MY05 som namnändringen skedde... :oops:

Stort tack för svar. Då blir det nog av[…]

Bra idéer ni kommer med. Häftmassa ell[…]

Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenh&arin[…]

Jag fick en 2a på besiktningen för os&a[…]