Jag säger bara Mercedes GLK ! En riktig terrängbil
eller Freelander 2
Moderator: Moderatorer
Amli skrev:Några riktiga terrängbilar finns väl knappt i den storleksklassen men X1, Evoque och Q3 är framgångsrika modeller.Q3 och X1 har väl inga direkta terrängattribut, lite högre markfrigång och AWD, men inget avgörande. Evoque är mer kompetent och den som sticker ut lite i klassen. Om V40XC också har lite högre frigång och AWD så är den på par med X1 och Q3, den största risken jag ser är att V40 är för trång i kupén, där både Q3 och X1 är lite större än sina vanliga släktingar. Tror inte det nödvändigtvis blir bättre med en "egen" kaross typ XC60, men om den är för liten invändigt riskerar den bli en flopp, ser det som största risken med V40 (XC).
Men även jag tror det bara blir en V40 XC-design i stil med det fattiga V60 XC-design stilen. Och i så fall en riktig flopp. Jag tror däremot att en riktig XC40 skulle bli en succé!
Vår spionfotograf låter hälsa att bilen på bilderna här är något högre än V40 och att de även lyckades ta sig en tjuvtitt på interiören. Då kunde de se att det saknades något på mittkonsolen. Det var liksom en tom yta som inte stämde med hur det ser ut i V40. Om det är något XC40-specifikt eller inte återstår att se. Kanske det ska appliceras något skogsmulleattribut på den platsen.Det låter ju som att det inte bara är rena kosmetiska skillnader mellan v40 och v40xc... (det stör mig att jag vet att vissa här säkert har både sett och suttit i bilen redan :mrgreen: .)
Kluster skrev:Sen har jag för mig att regnr MBL 060 brukas användas frekvent på nya bilar hos Volvo (oavsett modell), rätta mig om jag har fel...Helt riktigt, det gäller för 60-serien.
IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg