Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Scania
Man blir lite bortskämd när man väl vant sig vid herrgårdsvagn...

Jag har inga småbarn längre, men väl barnbarn som skall fraktas omkring ibland inkl tillhörande barnvagn och annan barnutrustning.

Dessutom är det perfekt med stor bil om man bor i villa. Enkelt att lasta in säckar med trädgårdsavfall för att köra till tippen. Eller inhandla nya trädgårdväxter, någon ny möbel etc.

Så jag tycker det vore svårt att skaffa sedan nu efter alla år med stor bil...
av haxpet
va attan säger du, kör du avfall inne i bilen :shock:

Det är ju sånt som man har dragkrok och släpvagn till. Enbart stora RENA grejer får åka i bilen. Skitiga barnvagnshjul är så långt man kan sträcka sej, om man har den där plast eller gummimattan bak. Annars så är det utanför bilen.
Användarvisningsbild
av Scania
...trädgårdsavfall i plastsäckar är väl inte så skitigt... ;.)
av robert7539
robert7539 skrev:hejsan!

Nu sitter man här och snart ska bli farsa och behöver en större bil. Har av svärfar blivit erbjuden att köpa hans Volvo s80 för vad han har blivit erbjuden av bilia i inbytespris. Bilen är en 2002 och har 2,4l (170) motorn och är ganska välutrustad så som skinn, telefon, elstolar, automat m.m. Bilen har gått 12200 mil. Priset han ska är 95 000. Är de ett ok pris?

Nån som vet om de funkar bra med en barnvagn i en s80? Kommer de bli ett riktigt prisras på den gamla s80 nu när den nya har kommit?

Tack på förhand! :D

Förtydligade topic
Loner

Nu har de visat sig att en vecka innan man skulle ta över bilen så har ECC börjat krångla. Han sa att ibland när man startar bilen så rusar den, dvs sätter på full styrka av sig själv i ett litet tag för att en liten stund senare återgå till de normala.

Nån som har en aning om vad de kan vara för problem. Han ska in med den på volvo på måndag och kolla men man blev ju lite orolig nu..

Tack på Förhand!
Användarvisningsbild
av michael561
Har en dotter på 8 månader nu och hade en S80 tills för några veckor sedan...Enligt min erfarenhet så funkade det bra att köra med liggvagn(så klart att man fick dela på den, chassi och liggdel för sig...men mer behövde inte jag pilla isär(Brio vagn från typ -00)) dock så tog den ju upp hela bagaget.

Men efter ett halvår så är det ju bara att köpa en sittvagn(vilket vi gjorde) och då fick vi halva bagaget tomt.

Så visst funkar en S80 som familjebil...S80 eller V70 tycker jag är en smaksak.

Nu är det uppenbart att du hittar på.

Kan även fylla i, iom att TS hade Torx som up[…]

Jag bytte frihjulslager för några m&ari[…]

Det brukar vara plåtkonsolerna som rostar s&[…]