- fre 08 jun 2012, 21:48
Vet inte om det är jag som är en idiot men jag blir bara inte klok på hur man kan lyssna på radio, musik etc. i parkerad avstängd bil med dörren öppen (blir varmt annars)? Har nyckellös tändning, och trycker jag in den utan att ha foten på bromsen (dvs utan att starta motorn) så går bara elektroniken igång...men så fort jag öppnar dörren stängs den av. Har jag motorn igång (varför man nu skulle vilja det) så stängs den inte av, men däremot plingar det frenetiskt med något varningsljud som i praktiken gör det omöjligt att försöka lyssna på radio.
(För övrigt kan jag säga att detta h-e plingande av olika varningssignaler hela tiden är det som främst får mig att överväga andra märken vid nästa bilköp, finns ju en gräns då det bara blir sjukt irriterande och en idiotförklaring av mig som förare och är jag så korkad som Volvo tycks tro borde jag väl snarare bli av med körkortet)
(För övrigt kan jag säga att detta h-e plingande av olika varningssignaler hela tiden är det som främst får mig att överväga andra märken vid nästa bilköp, finns ju en gräns då det bara blir sjukt irriterande och en idiotförklaring av mig som förare och är jag så korkad som Volvo tycks tro borde jag väl snarare bli av med körkortet)