Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Ska dra hela historien så det ej blir några missförstånd.
Var ute och åkte häromkvällen dom jag plötlsigt sköt en turboslang. puttrade fint hemmåt och konstaterade att det var det röret som sitter direkt på turbon. skruvade på det igen och allt var frid och fröjd tills jag skulle till jobbet dagen efter då *anskapet skjuter igen :x . puttrade hem och skruvade fast det igen varpå jag upptäcker att packningen var borta, detta var söndag kl 1800 typ.så bilen fick snäll rulla hem sakta me säkert, på vägen hem fick jag meddelande "sotfilter fullt".den läcker ladd så går otroligt fett, jag köpte en packning nästa dag och på vägen hem tappade bilen all ork och bara dog. den startar, har normal tomgång i en sekund som fort sjunker tills bilen dör igen och ingen som helst respons på gas. och nu står jag här o vet i fan vad jag ska göra :roll: .

1. Kan sotfiltret bli så tätt så bilen helt enkelt inte orkar gå? har kört ca 10 mil med läckande ladd.
2. när jag fixade turboslangen upptäckte jag massa olja överallt i hela insugningsväg så att säga. så turbon har gjort sitt men kan olja strula te med nåt tex spjällhus?`
3. kan det vara täppt soppafilter?

hade planer på att riva insug o allt o göra rent men vill se vad ni har för kunskaper om detta problem är mkt tacksam för svar.

bilen ifråga är en V70 D5 2006 automat 40.000 mil.

Bra idéer ni kommer med. Häftmassa ell[…]

Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenh&arin[…]

Jag fick en 2a på besiktningen för os&a[…]

Backlampa

Jo den har jag sett men, vill hitta billigare alte[…]